استعفای یک جمهوری خواه با سابقه

کدخبر: ۳۹۲۰۶۷
اقتصاد نیوز: یکی از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه که در دوران بوش و ریگان مسئولیت داشته از این حزب استعفا داد.
استعفای یک جمهوری خواه با سابقه

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد که دیگر عضو حزب جمهوری‌خواه نیست و به «عدم وابستگی حزبی» تغییر عنوان داده است.

به گزارش ایرنا، ریچارد هاس روز چهارشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: پس از ۴۰ سال، عنوان خود را به "عدم وابستگی به حزب" تغییر دادم.

وی افزود: من برای ریگان و بوش رئیسان جمهوری چهل و یکم و چهل و سوم کار کردم. اما حزب، امروز دیگر نماینده سیاست‌ها و اصولی که باعث شد من به آن بپیوندم، نیست.

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا ادامه دادک به تعبیر رونالد ریگان، من حزب جمهوری‌خواه را ترک نکردم؛ حزب مرا ترک کرد.

به دنبال چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر آمریکا و تسخیر این حزب توسط وی و تبدیل آن به یک محفل خانگی، حزب جمهوری‌خواه در بین اعضای مهم و تاثیرگذار آن دچار تزلزل شد.

این موضوع با انتخابات ۱۳ آبان ماه و حوادث پس از آن به ویژه شورش هواداران ترامپ به کنگره در ۱۷ دی‌ماه، شدت یافت و اکنون که محاکمه ترامپ در سنا در حال برگزاری است، فشار بر اعضای جمهوری‌خواه در کنگره تشدید شده است که از یک طرف می‌خواهند حزبشان را حفظ کنند و از سوی دیگر می‌دانند که حضور شخصی به نام ترامپ و اتکای حزب به وی، ضربه بزرگی به آنها خواهد زد.

در جریان استیضاح، تاکنون ۶ سناتور جمهوری‌خواه در موافقت با استیضاح ترامپ رای داده‌اند و شاید تا پایان استیضاح، این تعداد بیشتر شوند.

یکی از چهره‌های اصلی در موافقت با استیضاح، لیز چنی عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و دختر دیک چنی معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا بود که با واکنش شدیدی هم همراه شد اما در نهایت، این حزب بود که برای حفظ موقعیت خود به نظر چنی احترام گذاشت و جایگاه او را در راس دفتر حزب در مجلس نمایندگان تثبیت کرد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید