ظریف: پس گرفتن درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه، امتیاز به ایران نیست/ تمام تحریم‌ها باید لغو شوند

کدخبر: ۳۹۴۴۶۲
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما تعهداتی داریم که به آن ها پایبند هستیم و قوانین کشور را که پارلمان به آن مشروعیت بخشیده، اجرا می‌کنیم.
ظریف: پس گرفتن درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه، امتیاز به ایران نیست/ تمام تحریم‌ها باید لغو شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گفت وگوی زنده محمد جواد ظریف با شبکه پرس تی وی دقایقی پیش آغاز شد. 

ظریف در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد: ما تعهداتی داریم که به آن‌ها پایبند هستیم. تمام اقدامات ما در راستای برجام است. ما قوانین کشور را که پارلمان به آن مشروعیت بخشیده، اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در آمریکا، رئیس‌جمهور می‌تواند از حق وتو برای مخالفت با هر گونه تصمیمی استفاده کند اما ما در ایران، چنین کاری نخواهیم کرد.

وی با انتقاد از درز اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که این اسناد باید محرمانه بماند.

وزیر خارجه کشورمان  تصریح کرد: رئیس جمهور بایدن با سیاست های دونالد ترامپ مخالفت می کند اما در حقیقت همان سیاست را دنبال می کند.

وی گفت: اصطلاح مکانیسم ماشه ساخته آمریکاست و چنین چیزی در برجام وجود ندارد. آمریکایی‌ها برای کنترل اقکار عمومی این اصطلاح را ایجاد کردند.

ظریف با اشاره به رویکرد دولت آمریکا درقبال برجام گفت: تفکر سلطه جویانه آنها مبنی بر این است که آنچه مال من است برای من است و آنچه برای توست، قابل مذاکره است. آنها با کلمات بازی می کنند تا متن برجام را تغییر دهند.

وی با بیان این که پس گرفتن درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه از شورای امنیت، امتیاز به ایران نیست، افزود: بلکه آنها حقیقت را پذیرفته‌اند که نمی توانند از این طریق به جایی برسند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: اروپایی ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند. ممکن است دولت هایشان درباره پایبندی به توافق حرف بزنند اما شرکت‌هایشان به حرف واشنگتن گوش می‌کنند. اروپایی‌ها برای تصمیم‌گیری نیازمند تائید واشنگتن هستند. آنها باید از آمریکا بخواهند که به جایگاه‌شان احترام بگذارد و اجازه دهد که به الزامات خود عمل کنند.

این خبر تکمیل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید