فرانسه به ایران اتهام زد

ماکرون خطاب به ایران: مسئولان رفتار کن

کدخبر: ۴۰۰۴۴۶
اقتصاد نیوز:ماکرون در ادامه افزود که تهران باید گام‌هایی را که از آن انتظار می‌رود، بردارد و «مسئولانه رفتار کند!»
ماکرون خطاب به ایران: مسئولان رفتار کن

رئیس جمهور فرانسه با ادعای نقض برجام از سوی ایران خواستار «رفتار مسئولانه» مقامات تهران شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در پاریس با ادعای نقض برجام از سوی ایران خواستار رفتار مسئولانه تهران شد!

وی در این باره گفت: «ما در مورد تحولات اخیر در مورد موضوع هسته‌ای ایران بحث و گفتگو کردیم و دغدغه و نگرانی‌های خود در ارتباط با این موضوع را با یکدیگر به اشتراک گذاردیم. من با وضوح کامل و بدون هرگونه ابهامی در مورد آن تکرار می‌کنم که ایران باید تشدید وضعیت پیچیده و بغرنج هسته‌ای ایران آن‌هم با نقض متعدد توافقنامه وین را متوقف کند».

ماکرون در ادامه افزود که تهران باید گام‌هایی را که از آن انتظار می‌رود، بردارد و «مسئولانه رفتار کند!»

از سوی دیگر، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه پاریس آماده یافتن راهی برای برون رفت از بحران کنونی است، این راه را مستلزم بازگشت [ایران] به روند نظارت بر برنامه هسته‌ای و کنترل فعالیت موشک بالستیک ایران در منطقه دانست.

این در حالی است که با وجود پایبندی تهران به توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌های خود علیه ایران را دوباره وضع کرد. با ادامه انفعال تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه، انگلیس) در عمل به تعهدات خود ذیل برجام، ایران در دسامبر ۲۰۲۰ در واکنش به ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران به دست عوامل موساد، قانون افزایش سطح اورانیوم غنی شده و توقف بازرسی‌های سازمان ملل از سایت‌های هسته‌ای خود را تصویب کرد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید