در دیدار بایرام‌اف با ظریف چه گذشت؟

کدخبر: ۴۰۲۴۰۸
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از دیدار خود با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان خبر داد.
در دیدار بایرام‌اف با ظریف چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیحون بایرام‌اف» پس از دیدار صبح روز سه‌شنبه با وزیر خارجه ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در توئیتی نوشت که در خصوص دستور کار همکاری های دوجانبه، موضوع‌های امنیتی منطقه‌ای و کارهای بازسازی و احیای مناطق آزاد شده آذربایجان (قره باغ ) با همتای خود ‎محمدجواد ظریف گفت‌وگو و تبادل نظر مثمر ثمری داشته است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست قلب آسیا به دوشنبه سفر کرده بود، در حاشیه این نشست، با روسای جمهوری تاجیکستان و افغانستان،‌ وزیران خارجه تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، هند، پاکستان، ترکیه و دبیر اجرایی سیکا دیدار و تبادل نظر کرد.

ظریف روز سه شنبه درباره دیدار و گفت وگوهای انجام شده در جریان نشست قلب آسیا در تاجیکستان اظهار داشت: گفت وگوهای گسترده در نشست "قلب آسیا" در شهر دوشنبه صورت گرفت. موضوع افغانستان، مسائل منطقه‌ای و جهانی و همچنین همکاری‌های دوجانبه در دستور کار گفت وگوها با رییسان جمهوری و وزیران امور خارجه تاجیکستان و افغانستان و همچنین وزیران خارجه جمهوری آذربایجان، هند، پاکستان و ترکیه بود.

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با امامعلی رحمان رییس جمهوری  آذربایجان هم دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، علوم و فرهنگ تبادل نظر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید