وزیران خارجه عراق و آمریکا گفت‌وگو کردند

کدخبر: ۳۸۹۲۲۹
وزیران خارجه آمریکا و عراق روز پنجشنبه با یکدیگر تلفنی درباره پیگیری گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
وزیران خارجه عراق و آمریکا گفت‌وگو کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای رسمی گفت: «انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی با فؤاد حسین همتای عراقی خود درباره پیگیری گفت‌وگوی استراتژیک بین دو کشور رایزنی کرد.»

در ادامه بیانیه آمده است: «بلینکن و حسین بر اصول مورد توافق در خصوص گفت‌وگوی استراتژیک بین دو کشور تاکید کردند.»

عراق و آمریکا تاکنون دو دور گفت‌وگوهای راهبردی برگزار کردند که نخستین دور این گفت‌وگوها از طریق ویدئو کنفرانس در ۱۱ ژوئن گذشته (22 خرداد)  با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد.

دور دوم گفت وگوهای راهبردی بین عراق و آمریکا در بیست و نهم مرداد ماه با حضور وزیران امور خارجه دو کشور در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا برگزار شده است.

اواخر خردادماه بود که عراق و آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور تیم‌های سیاسی و کارشناسی دو طرف خبر دادند.

مقامات آمریکا و عراق در این گفت‌وگوها در پنج محور امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند. کارشناسان هشدار می‌دهند که بر خلاف شعارهایی که درباره گفت‌وگوی راهبری آمریکا و عراق سر داده می‌شود  و از اصطلاحات «دوستی»، «همکاری»، «شراکت» و «تقویت منافع دو کشور» استفاده می‌شود هدف آمریکا از این گفت‌وگوها، توجیه ادامه حضور و اشغالگری خود در عراق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید