مسیح مهاجری:

مسئولان از هول حلیم در دیگ چینی‌ها نیفتند/ایران زخم زیادی از روس‌ها دارد

کدخبر: ۴۰۲۷۹۰
اقتصادنیوز: مسیح مهاجری مدیرمسئول جمهوری اسلامی در یادداشتی به ماجرای توافق ایران و چین پرداخته است.
مسئولان از هول حلیم در دیگ چینی‌ها نیفتند/ایران زخم زیادی از روس‌ها دارد

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این یادداشت آمده است: اینکه سند همکاری 25 ساله ایران وچین مثل برجام مورداجماع دولت و حکومت است ولی بسیار قابل تامل است که جناح مدعی اصولگرائی برجام راترکمانچای می‌نامد ولی سند همکاری با چین را علیرغم اینهمه زیر سوال بودن، مائده بهشتی می‌داند! سکوت عجیب کفن‌پوشان و افراد پرسروصدایی که مدعی سرسخت حفاظت از منافع ملی هستند، در مورد سندهمکاری 25 ساله ایران و چین، بسیار پرمعناست و تاریخ آن را با فریادی رسا در سینه خود ثبت خواهد کرد و خواهد پرسید که چرا سیاست "نه شرقی نه غربی" را در مورد چین و روسیه به طاق نسیان سپرده‌اید؟
فردا[این مطلب امروز 14 فروردین به چاپ رسیده است] 10 فروردین، سالروز به توپ بسته شدن گنبد و بارگاه امام رضا علیه‌السلام در سال 1299 توسط روس‌هاست و ایران علاوه بر این، زخم‌های زیادی از روس‌ها بر تن دارد و اشغال شمال و غرب کشور و جدا کردن سرزمین‌های شمالی را مردم ایران از یاد نخواهند برد. سیاست نه شرقی نه غربی ایران ایجاب می‌کند به‌رغم یکی، به دیگری بیش از حد نزدیک نشویم.
معمای سند همکاری 25 ساله با چین و روابط غیرعادی با روسیه را با مراجعه به ماجرای "هول حلیم" می‌توان حل کرد.
مردی که بوی خوشی به مشامش رسیده بود از همسرش پرسید این بوی چیست؟ همسرش گفت همسایه در حال پختن حلیم است.مرد،برای اینکه حلیم را از دست ندهد، به سرعت به منزل همسایه رفت و چون ظرف با خود نبرده بود، با قاشق مشغول خوردن حلیم شد ولی باقاشق خوردن، او را راضی نکرد و در اثر عجله به داخل دیگ افتاد. مسئولین ما هم به خیال اینکه چینی‌ها حلیم می‌پزند، با عجله و البته برای انکه آمریکا و اروپا را تنبیه کنند، به چین و روسیه روی آوردند ولی باید ظرف و اندازه نگهدارند تا از هول حلیم به داخل دیگ نیفتند. راه نیفتادن به داخل دیگ اینست که نظر موافق را گوش و بهترین‌ها را انتخاب کنند و در اجرائی کردن سند همکاری 25 ساله با چین عجله نفرمایند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید