ترامپ با این روش پول حامیان از همه جا بی خبر را به جیب زد

کدخبر: ۴۰۳۱۰۷
ترامپ بعد از فرار از محکومیت در دومین استیضاحش در کنگره آزاد است که یک بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود. او همچنین به جستجو برای کمکهای مالی اهدایی ادامه می‌دهد که این امر سبب اختلاف در حزبی که او بر آن مسلط است شده است.
ترامپ با این روش پول حامیان از همه جا بی خبر را به جیب زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ در ایمیلهایش برای جذب کمکهای مالی اهدایی تلاش کرده تا با عدم شفافیت از جمله با از قبل تیک زدن گزینه‌ها و استفاده از طراحی مبهم، از غفلت حامیان از همه جا بی خبر سواستفاده کند و به این ترتیب توانسته با این تاکتیک میلیونها دلار پول به دست بیاورد؛ پولهایی که به این نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه اجازه دادند در آخرین ماه‌های رقابت انتخاباتی بتواند با رقیب دموکراتش جو بایدن رقابت کند.

 این تاکتیک که از سوی کمپین ترامپ و همچنین برنامه مرتبط با آن موسوم به WinRed استفاده شده اخیرا در یک گزارش روز شنبه نیویورک تایمز شرح داده شد. اگر چه این اقدام غیرقانونی نبوده اما ایرا راینگولد، مدیر اجرایی انجمن ملی حامیان مصرف کننده به این نشریه گفت که اقدامی "غیرعادلانه، غیراخلاقی و نامناسب" بوده است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، همچنین یک کارشناس دیگر طبق نقل قول نیویورک تایمز گفت، استفاده از یک چنین "الگوی تاریکی" در بازاریابی دیجیتال "باید در کتاب‌های درسی به عنوان موارد که نباید در سیاست انجام داد، ذکر شود".

این تاکتیک در این گزارش از آن با عنوان "بمب پولی" یاد شده برای ترامپی که در بخش کالج الکترال شکست خورد، پیروزی به ارمغان نیاورد. او در بخش آرای مردمی هم با اختلاف هفت میلیون رای شکست خورد. اما نیویورک تایمز در گزارشش نوشت: افزایش پولهای اهدایی باعث انباشت پول در خزانه داری ترامپ در ماه های سپتامبر و اکتبر در ضمن وخامت اوضاع مالی او شد. او به این ترتیب توانست از ده‌ها میلیون دلاری که بعد از انتخابات تحت پوشش مبارزه بر سر ادعاهای بی اساس تقلب انتخاباتی کسب کند، بازپرداختهایی که بر گردنش بود را پوشش دهد.

ترامپ بعد از فرار از محکومیت در دومین استیضاحش در کنگره آزاد است که یک بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود. او همچنین به جستجو برای کمکهای مالی اهدایی ادامه می‌دهد که این امر سبب اختلاف در حزبی که او بر آن مسلط است شده است.

برنامه WinRed از سوی حزب جمهوریخواه به عنوان پاسخی به برنامه ActBlue که از سوی حزب دموکرات در اینترنت برای جذب کمکهای مالی اهدایی به اجرا در آمد، در نظر گرفته شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، بازپرداختها به حامیان مالی غیرمعمول نبوده و می‌توانند در صورتی که افراد بیش از محدوده قانونی اهدا کرده باشند صورت بگیرند. این نشریه بیان داشت در پایان ۲۰۲۰ بعد از شکست خوردن ترامپ، کمپین بایدن و نهادهای دموکرات ۳۷۰۰۰ مورد بازپرداخت به ارزش ۵.۶ میلیون دلار انجام دادند.

کمپین ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوریخواه بیش از ۵۳۰۰۰۰ بازپرداخت داشته و ۶۴.۳ میلیون دلار را باز گرداندند.

طبق نوشته نیویورک تایمز، "عملا پولی که ترامپ مجبور به بازپرداختش بود به سطح یک وام بدون بهره که از سوی حامیان از همه جا بی خبر در مهمترین مقطع رقابت ۲۰۲۰ دریافت شد رسید."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید