خبر بد بایدن برای رجب طیب اردوغان!

کدخبر: ۴۰۷۷۲۸
اقتصادنیوز: رسانه‌های غربی به نقل از منبع آگاه گزارش دادند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود به اطلاع وی رسانده که قصد دارد کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ توسط امپراطوری عثمانی را به عنوان نسل کشی برسمیت بشناسد.
خبر بد بایدن برای رجب طیب اردوغان!

به گزارش اقتصادنیوز شبکه خبری سی‌ان‌ان، کاخ سفید و ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌های خود در مورد تماس تلفنی اردوغان و بایدن به این مساله هیچ اشاره‌ای نکردند.

این تماس تلفنی توسط این منبع آگاه تنش آفرین توصیف شد. بلومبرگ برای نخستین  بار گزارش داد که بایدن برنامه خود در مورد برسمیت شناختن کشتار ارامنه با عنوان “نسل کشی” را به اطلاع رییس جمهوری ترکیه رسانده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا به زودی آماده این اقدام می‌شود.

بایدن روز جمعه برای نخستین بار پس از تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا با اردوغان تماس تلفنی برقرار کرد. عدم ارتباط روسای جمهوری ترکیه و آمریکا اینچنین تفسیر شد که بایدن اهمیتی برای رابطه واشنگتن با آنکارا قائل نیست.

در بیانیه رسمی کاخ سفید در خصوص تماس تلفنی دو طرف آمده است که بایدن علاقمند به روابط دو جانبه سازنده همراه با گسترش زمینه‌های همکاری و مدیریت موثر برای اختلافات است.

این هفته مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به قصد آمریکا برای برسمیت شناختن کشتار ارامنه با عنوان نسل کشی اشاره کرد و ادامه داد که اگر آمریکا خواهان بدتر شدن روابط است، تصمیم با خود آنهاست.

اعلام کشتار ارامنه با عنوان نسل کشی از سوی آمریکا برای ترکیه هیچ عواقب قانونی جدیدی را به همراه نخواهد داشت و فقط صرفا تنش دیپلماتیک بین دو طرف را افزایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید