جمهوریخواهان خطاب به بایدن:

ایران حامی حماس است، به گفتگو با تهران پایان دهید!

کدخبر: ۴۱۲۰۹۴
اقتصادنیوز: ده‌ها سناتور جمهوریخواه در آمریکا همزمان با درگیری بین اسرائیل و حماس از جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده خواستند که با توجه به رابطه ایران با این گروه فلسطینی مذاکرات جاری برای احیای برجام را «فورا» متوقف کند.
ایران حامی حماس است، به گفتگو با تهران پایان دهید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که با ارسال نامه ای به جو بایدن از او خواسته است تا به مذاکره با ایران پایان دهد. وی افزود: «چرا ما رفع تحریم ها علیه حکومتی را که هدف اعلام شده اش نابودی کشور یهودی است، حتی بررسی می کنیم؟»

نامه مارکو روبیو به امضای ۴۳ نفر از همکاران او در مجلس سنای آمریکا نیز رسیده است. در بخشی از این نامه از جو بایدن خواسته شده است «هیچ کاری برای ثروتمند شدن دشمنان اسرائیل» انجام ندهد.

 
مایک پمپئو، آخرین وزیر خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور نیز درگیری کنونی بین اسرائیل و گروه حماس را با مذاکرات جاری برای احیای برجام مرتبط دانست. او در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران که از حماس حمایت می کند اعلام کرده است که از مبارزه فلسطین طرفداری می کند. حماس یک سازمان تروریستی است، بنگاه خیریه نیست. مذاکره کنندگان آمریکایی باید هر دو را نه به عنوان هم نشینان، بلکه دشمنان خود ببینند.»

او در یکی دیگر از توئیت های خود نوشت: «مماشات با ایران خاورمیانه را بی ثبات می کند و بسیار بهت آور است که دموکرات ها این [امر] را درک نمی کنند.»

آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شد. رئیس جمهوری سابق ایالات متحده همچنین تحریم هایی را نیز علیه تهران وضع کرد. ایران در واکنش به تصمیم آمریکا از سال ۲۰۱۹ به تدریج و به صورت گام به گام سطح پایبندی خود به برجام را کاهش داد.

 

دولت جو بایدن در جریان مذاکرات جاری برای احیای برجام امیدوار است تا با لغو برخی تحریم ها بتواند ایران را به اجرای تعهداتش در چهارچوب توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ متقاعد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید