قاتل هواپیماها و ناوهای آمریکایی مشخص شد

کدخبر: ۴۱۲۶۹۴
تارنمای نشنال اینترست در تحلیلی نظامی از موشک های DF-۲۱D و DF-۲۶ چین که با نام «قاتل هواپیما و ناو» شناخته شده اند، از آنها به عنوان ابزار برتری نظامی این کشور در مقابل آمریکا نام برده است.
قاتل هواپیماها و ناوهای آمریکایی مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا،  بیشتر نگرانی ها در مورد زرادخانه موشکی  چین  در ارتباط با موشک های "قاتل حامل" است. گفته می شود این موشک ها توانایی حمله و نابودی ناوهای هواپیمابر تا محدوده بیش از ۲۰۰۰ مایل دریایی را دارند، همچنین امکان تهدید پایگاه ها، تأسیسات و دارایی های  ایالات متحده  در سراسر  اقیانوس آرام  با استفاده از این تسلیحات وجود دارد.

در گزارش نشنال اینترست آمده است، در کنار خطرات شناخته شده این موشک ها برای ناوهای آمریکایی، این تسلیحات همچنین الگوی تهدید جدیدی برای حضور ایالات متحده در گوام، کره جنوبی،  ژاپن  و  تایوان  هستند.

بر اساس این گزارش، فاصله پکن تا توکیو یک هزار و ۳۰۴ مایل ذکر شده است؛ مسافتی که در محدوده ۲ هزار مایلی برد موشک های DF-۲۶ قرار دارد. این موشک ها همچنین می توانند به یک تهدید تاکتیکی در مورد تعداد زیادی از دارایی های مهم ایالات متحده مستقر در گوام و  شبه جزیره کره  تبدیل شود.

نشنال اینترست می گوید: در عین حال تعدادی از نوآوری های فنی و سیستم های تسلیحاتی ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات موشکی چین نیز طراحی شده اند. نیروی دریایی آمریکا به طور معمول هواپیماهای بدون سرنشین تریتون، هواپیماهای جنگنده و سکوهای مختلف بمب افکن را با این هدف کنترل می کند.

گزارش می افزاید: از سوی دیگر امریکا همچنین اقدام به تقویت فناوری ردیابی رادارها همراه با  فناوری  های کنترل با قابلیت  هوش مصنوعی  که داده سنسورها را به تیراندازها متصل می کند، کرده است؛ توانایی که می تواند یک سیستم دفاعی مشبک یا درهم تنیده تشکیل دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید