2 هفته سرنوشت ساز در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۱۳۵۷۱
وزیر خارجه آلمان در سخنانی پس از پایان چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که هدف هیأتهای مذاکره کننده در وین این است که ظرف دو هفته آینده به نتایج لازم دست یابند.
2 هفته سرنوشت ساز در مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه پس از پایان چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که هدف مذاکره‌کنندگان در وین دستیابی به نتایجی در خصوص برجام ظرف دو هفته آینده است.

«هایکو ماس» در برلین و در جمع خبرنگاران گفت که در چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام «نتایج ملموسی» حاصل شده و او به کسب نتایج لازم (در دور بعدی مذاکرات) امیدوار است.

گفتنی است، نشست کمیسیون مشترک برجام طی هفته‌های گذشته و در راستای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دوران ترامپ در جریان است.

در همین راستا، چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گراند هتل شهر وین برگزار شده بود، عصر چهارشنبه به پایان رسید.

وزیر خارجه آلمان درباره این نشست گفت: «نمی‌توانم پیش‌بینی کنم سرانجام کار چه خواهد شد، چون نتایج این مذاکرات باید در نهایت در پایتخت‌های متبوع مورد ارزیابی قرار گیرد که ممکن است تأیید شود یا تأیید نشود».

وی در ادامه افزود: «اما هدف ما رسیدن به نتایج لازم طی دو هفته آینده و ایجاد شرایط برای بازگشت آمریکا به توافق است».

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی عصر چهارشنبه و پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در پیامی توئیتری اعلام کرد: «دستیابی به توافق در دسترس است».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: «دور چهارم مذاکرات وین به پایان رسید. مشارکت کنندگان برجام در جلسه امروز خود اعلام کردند که پیشرفت‌های خوب یا قابل توجهی به دست آمده و دست‌یابی به یک توافق در دسترس است».

وی در ادامه اضافه کرد: «نشست آتی کمیسیون مشترک برجام اوایل هفته آینده (به وقت محلی) از سر گرفته می‌شود. امیدوارم که دُور پنجم، آخرین دور مذاکرات باشد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید