آخوندی:

در دوره‌های قبل انتخابات یک‌ صدم این چالش‌ها را هم نداشتیم

کدخبر: ۴۲۰۰۹۱
اقتصادنیوز: وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: علیرغم همه چالش‌ها، مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. با وجود همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.
در دوره‌های قبل انتخابات یک‌ صدم این چالش‌ها را هم نداشتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا عباس آخوندی روز جمعه پس رای دادن در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران افزود: شخصا سه انتخابات سراسری در ایران برگزار کرده‌ام. انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره دوم ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای و انتخابات خبرگان رهبری را برگزار کردم و با پدیده انتخابات آشنا هستم. این دوره جز دوره‌ای بسیار نادری است که با حواشی زیادی مواجه شد. در دوره‌های قبل یک‌ صدم این چالش‌ها را نداشتیم. علیرغم همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. علیرغم همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

وی گفت: ما یک رای داریم و باید از آن حفاظت کنیم. انتخابات یک صحنه انتخاب واقعی است و باید حرفی بزنیم که در این دوره موثر و برای دوره‌های بعدی نیز تاثیرگذار باشد.

آخوندی ادامه داد: انتخابات شورای شهر همیشه تحت‌الشعاع سایر انتخابات قرار می‌گیرد. باید از حقوق سیاسی خود و مردم دفاع کنیم. انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری هیات‌های اجرایی هم باید بیش از این عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این ادعاها مطرح شد که هیات‌های نظارت فراقانونی عمل کردند نباید با صندوق رای قهر کرد. هیات‌های اجرایی در ریاست جمهوری و شورای شهر قانونی عمل نکردند. باید از رای خود حفاظت کنیم و باید این رای دادن را ادامه بدهیم. باید در آینده این آگاهی در سطح کشور ایجاد شود که نظارت عمومی نظارت دستگاه‌های نظارتی نباید در این حد باشد و باید کاهش پیدا کند.

وزیر سابق راه و شهرسازی یادآور شد: اولین کار رییس جمهوری بعدی این است که همه مداخلات نظامی سیاسی را از حوزه اقتصادی بردارد. رییس جمهوری باید همه مداخله‌های نهادهای دیگر را از اقتصاد خارج کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید