نظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تاثیر انتخاب رئیسی بر مذاکرات وین!

کدخبر: ۴۲۰۹۷۲
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بر بحث های جاری در وین درباره توافق هسته ای (برجام) تاثیری نخواهد داشت.
نظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تاثیر انتخاب رئیسی بر مذاکرات وین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ند پرایس روز دوشنبه به وقت محلی افزود: در نهایت، رهبر عالی ایران است که سیاست ایران را در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم تعیین می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که سیاست واشنگتن در قبال تهران برای پیشبرد منافع ایالات متحده طراحی شده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز امروز در  گفت وگو با خبرنگاران گفت: رهبر عالی ایران پیش از انتخابات تصمیم‌گیر نهایی بود، بعد از انتخابات هم تصمیم‌گیر است و بعد از روی کار آمدن دولت جدید هم همین‌طور است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای رسیدن به توافقی با ایران ادامه خواهد داد چرا که بر اساس منافع و امنیت ملی ما است.

وی در واکنش به اظهارات حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران مبنی بر عدم تمایلش برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا گفت آمریکا با ایران هیچ رابطه‌ دیپلماتیکی ندارد و قرار هم نیست به زودی رابطه‌ای داشته باشد یا مثلا سران دو کشور با هم دیدار کنند.  بنابراین خیلی مشخص نیست چیزی در این زمینه تغییر کرده باشد.

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده و دیپلمات‌ها امیدوارند این توافق که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، ظرف هفته‌های آینده فعال شود.
دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور اروپایی امروز (دوشنبه) آخرین وضعیت مذاکرات درباره احیای برجام را با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری ایران بررسی کردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست وزرا که در لوگزامبورگ برگزار شد، گفت دیپلمات‌ها در پایتخت اتریش سرگرم گفت‌وگو درباره احیای برجام هستند. او با تاکید بر اهمیت اجرای کامل این توافق ابراز امیدواری کرد که انتخابات ایران و تغییر ریاست جمهوری تاثیری بر مذاکرات وین نگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید