یک کشور غربی دیگر به حضور نظامی 20 ساله در افغانستان پایان داد

کدخبر: ۴۲۲۸۳۲
اقتصادنیوز:وزارت دفاع آلمان سه شنبه شب در راستای خروج نیروهای نظامی خارجی از جمله آمریکایی از افغانستان، پس از ۲۰ سال تمام نیروهای نظامی خود را از کابل خارج کرده است.
یک کشور غربی دیگر به حضور نظامی 20 ساله در افغانستان پایان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آلمان در پیامی توییتری نوشت: پس از ۲۰ سال، آخرین سربازان نیروهای مسلح ما امشب (سه شنبه شب) افغانستان را ترک می کنند.

وزارت دفاع آلمان در ادامه خطاب به نیروهای خود نوشت: شما اکنون در راه خانه هستید. این پایان یک فصل تاریخی و تلاشی فشرده است که ما را به چالش کشید.

انه گریت کرامپ کارنباور وزیر دفاع آلمان هم در پیامی توییتری نوشت: امشب آخرین سربازان آلمان افغانستان با خیال راحت ترک می کنند.

کارنباور در ادامه خاطر نشان کرد که پس از ۲۰ سال مأموریت فشرده ما در خارج از کشور به پایان رسیده است. تشکر فراوان من به ۱۵۰ هزار زن و مردی است که از سال ۲۰۰۱ در آنجا خدمت کرده اند.

خروج نیروهای آلمان از افغانستان در حالی صورت می گیرد که روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی انتظار دارند تا روند کامل خروج نیروهای از افغانستان در کمتر یک هفته دیگر تا روز ملی و استقلال آمریکا چهارم جولای (۱۳ تیر) تکمیل شود.

پس از توافق امریکا با طالبان در اسفند سال ۹۸ در قطر، ایالات متحده قرار بود تا اول مه (۱۱ اردیبهشت) تمام نیروهای نظامی خود از افغانستان را خارج کند اما جو بایدن رییس جمهوری امریکا با خلف وعده زمان خروج نیروها را تا موعد مقرر ۱۱ سپتامبر به تاخیر انداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید