پمپئو در جمع سازمان تروریستی مجاهدین خلق: از مبارز با جمهوری‌اسلامی دلسرد نشوید!

کدخبر: ۴۲۵۴۷۵
اقتصادنیوز: مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنان مداخله جویانه در جمع گردهمایی سالانه سازمان تروریستی مجاهدین خلق به آنها توصیه کرد از مبارزه با جمهوری اسلامی دلسرد نشده و با تمام توان به مبارزه ادامه دهند.
پمپئو در جمع سازمان تروریستی مجاهدین خلق: از مبارز با جمهوری‌اسلامی دلسرد نشوید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، وزیر خارجه سابق آمریکا که از ضدایرانی ترین سیاستمداران و مقامات دولتی آمریکا محسوب می شود، روز شنبه (دیروز) در اظهاراتی ویدئو کنفرانسی برای گردهمایی سالانه گروهک مجاهدین خلق در برلین ادعا کرد:« ما باید همچنان به حمایت از مردم ایران در راه مبارزه آنها برای یک ایران آزادتر و دموکراتیک، ادامه دهیم. کارهای بسیار خوبی وجود دارد که جامعه مدنی آمریکا می تواند برای پیشبرد این هدف انجام دهد و سازمان شما به طور فعال درگیر آن است – به مبارزه ادامه بدهید.»

 

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در مذاکره با ایران برای لغو تحریم ها و احیای برجام این اقدام را یک اشتباه راهبردی توصیف کرد و خواستار ادامه فشارهای اقتصادی به ایران در چارچوب رویکرد فشار حداکثری شد.

پمپئو بدون اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ در واداشتن ایران به عقب نشینی و در مقابل قدم های شتابان هسته ای ایران برای خروج از تعهدات هسته ای برجام در ادامه مدعی شد:« اگر بخواهیم امنیت مردم آمریکا و زندگی بهتر مردم ایران را تضمین کنیم ، برنامه تحریم ها و فشارهای اعمال شده توسط دولت ترامپ باید الگوی تعامل با ایران باشد.»

این ادعای پمپئو در حالی است که او  پیشتر در اظهاراتی اعتراف کرده بود  دولت ترامپ  در برابر ایران به آن چیزی که می خواسته نرسیده است.

از سوی دیگر بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان و اندیشکده های آمریکایی رهاورد سیاست فشار حداکثری ترامپ و تحریم های آمریکا علیه ایران به جز فقیرترکردن طبقه متوسط ایرانی و فشار اقتصادی بر روی مردم ایران هیچ دستاورد سیاسی برای واشنگتن و متحدان آمریکا در منطقه نداشته و جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری هیچ یک از اهداف و سیاست های منطقه ای خود بازنداشته است.

گفتنی است در این نشست علاوه بر پمپئو گروهی از سناتورها و سیاستمداران آمریکایی و اروپایی از جمله سناتور جمهوریخواه "تد کروز" و سناتور دموکرات "رابرت منندز" به ایراد سخن پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید