تعلیق مشارکت اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در کمیته‌های پارلمانی کنست

کدخبر: ۴۲۶۴۲۵
اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به حضور ضعیف اپوزیسیون در کمیته‌های پارلمانی کنست، تصمیم گرفت مشارکت آنها در نشست‌های کمیته‌های یاد شده را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.
تعلیق مشارکت اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در کمیته‌های پارلمانی کنست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به حضور ضعیف اپوزیسیون در کمیته‌های پارلمانی کنست، تصمیم گرفت مشارکت آنها در نشست‌های کمیته‌های یاد شده را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

 

مائیر یاروش، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب "یهودی تورات"، یکی از احزاب مخالف راست‌گرا اعلام کرد که اپوزیسیون این رژیم به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم پس از اعتراض به حضور ضعیف اپوزیسیون در کمیته‌های پارلمانی کنست، تصمیم گرفت مشارکت آنها در نشست‌های کمیته‌های یاد شده را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

یاروش در ادامه تل‌آویو را متهم کرد به کنست احترام نمی‌گذارد.

او ساختار کمیته‌های پارلمانی را کاملا مخدوش (ناقص) توصیف کرد و گفت: این ساختار تعادل قدرت را منعکس نمی‌کند.

این عضو کنست افزود: تعادلی میان ائتلاف و اپوزیسیون در کمیته‌های مهم وجود ندارد و ما از امروز در بحث‌های این کمیته‌ها که منفعتی برای ما ندارند، شرکت نخواهیم کرد.

یاروش در ادامه گفت: به عنوان مثال کمیته کنست (یکی از کمیته‌های پارلمانی) از ۹ عضو ار ائتلاف دولتی در مقابل شش تن از اپوزیسیون تشکیل می‌شود.

کمیته برگزارکننده که عضویت نمایندگان فراکسیون‌ها در کمیته‌های دائمی کنست (۱۱ کمیته) را سامان‌دهی می‌کند، روز یکشنبه ضمن تایید ۱۷ عضو خود در مقابل مخالفت با ۱۳ تن دیگر با ساختار این کمیته‌ها موافقت کرد.

نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا از ۱۳ ژوئن گذشته ریاست ائتلافی دولتی شامل هفت حزب دیگر از طیف‌های سیاسی مختلف رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت و به ۱۲ سال نخست وزیری نتانیاهو پایان داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید