رئیس جدید رژیم اسرائیل سوگند یاد کرد

کدخبر: ۴۲۴۶۵۶
اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جدید رژیم اسرائیل طی مراسمی در کنست با ادای سوگند رسما آغاز به کار کرد.
رئیس جدید رژیم  اسرائیل سوگند یاد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، رووین ریولین، رئیس‌ پیشین و نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید اسرائیل نیز از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف هرتزوگ بودند.

آناتولی گزارش داد، نمایندگان مجلس اسرائیل طی یک جلسه‌ رای‌گیری در ۲ ژوئن اسحاق هرتزوگ را به‌عنوان رئیس‌ جدید رژیم صهیونیستی انتخاب کردند.

هرتزوگ در دور اول این رای‌گیری با کسب ۸۷ رای موافق از مجموع ۱۲۰ نماینده بر حریف خود «میریام پرتز» پیروز و به‌عنوان یازدهمین رئیس‌ اسرائیل انتخاب شد.

وی رئیس آژانس یهود بوده و در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ رهبری حزب کارگر را بر عهده داشت.

اسحاق هرتزوگ ۶۰ سال دارد و پدر او «حییم هرتزوگ» نیز ششمین رئیس‌ اسرائیل بود.

روسای اسرائیل برای یک دوره هفت ساله انتخاب می‌شوند و برعکس نخست‌وزیران، اختیارات محدودی دارند.

اختیارات رئیس‌ اسرائیل به عفو زندانیان، پذیرش استوارنامه‌های سفرای کشورهای خارجی و انتصاب نمایندگان برای تشکیل دولت جدید محدود است.

کل ۱۲۰ نماینده مجلس اسرائیل نیز به‌طور مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

هرتزوگ در سخنرانی خود گفت: ماموریت من این است هر آنچه در توان دارم برای بازگرداندن امید انجام دهم. او از بحران سیاسی اسرائیل از دو سال و نیم پیش برای ایجاد وحدت مردمی و حل اختلافات صحبت کرد و افزود: زخمی که در جامعه ما سر باز کرده در همچنان در حال خونریزی است.

ریولین نیز گفت، برای هفت سال با قدرت برای تقویت مشارکت و برادری بین مردم تلاش کرده و بارها گفته که اختلافات در جامعه اسرائیل موج می‌زنند و باید برای ایجاد اعتماد و سازش از طریق گفت‌وگوی سازنده تلاش کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید