امام‌جمعه تبریز:

قبل از عید غدیر به استقبال عزاداری امام حسین(ع) نروید

کدخبر: ۴۲۶۶۳۶
​اقتصادنیوز: سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است، اظهار داشت: رخداد غدیر در ۱۸ ذالحجه سال۱۰ قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه غدیر یک تفکر است، نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.
قبل از عید غدیر به استقبال عزاداری امام حسین(ع) نروید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس امام جمعه تبریز اضافه کرد: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است. 

وی با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت است، گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.

آل‌هاشم هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و یادآور شد: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبریک عید سعید غدیر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه محلات، مساجد و دیگر اماکن عمومی باید رنگ و بوی عید به خود بگیرد و در شأن عید غدیر آذین بندی شود، متذکر شد: فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنمی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت آموزه‌های غدیر را تبیین و تشریح کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناخت بیشتر مؤمنان در موضوع واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید طرح مسئله غدیر عامل وحدت بین مسلمانان باشد، گفت: باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت های خیر از نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا دست‌گیری داشته باشیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود.

آل هاشم با بیان اینکه عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی و روز اعتراف به گناهان است، اظهار داشت: عید قربان روز بزرگی است، روزی که حضرت ابراهیم(ع) جد بزرگوارش پیامبر اسلام(ص) سربلند از امتحان بیرون آمدند.

خطیب جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه دم تربیت صحیح فرزند، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد، گفت: فرزندان صالح، باقیات اصلاحات و صدقات جاریه برای والدین هستند که برکات این فرزندان برای پدر و مادرشان جاری خواهد بود.

وی افزود: پدر و مادرها مبادا در دوره حیاتی فرزند خود یعنی کودکی و نوجوانی، از تربیت او غافل شوند.

آل‌هاشم گفت:  یکی از اصول اساسی و طلایی در تربیت فرزند، برخورد کریمانه و محبت با او است و  بدترین نوع رفتار والدین با فرزند، تحقیر کردن اوست، اگر فرزند در کودکی تحقیر شود موقع بزرگسالی و استقلال، انتقام می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید