نخست‌وزیر کانادا: طالبان یک گروه تروریستی است

کدخبر: ۴۳۵۳۵۶
اقتصادنیوز: نخست وزیر کانادا اعلام کرد که طالبان همچنان براساس قوانین این کشور یک گروه تروریستی است.
نخست‌وزیر کانادا: طالبان یک گروه تروریستی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران از حمایت این کشور از تحریم گروه طالبان در افغانستان خبر داد.

در همین ارتباط، ترودو گفت: در جریان نشست رهبران کشورهای گروه ۷ که قرار است روز سه‌شنبه درباره تحولات اخیر افغانستان برگزار شود، به طور حتم حامی طرح بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برای تحریم طالبان خواهد بود.

ترودو همچنین تاکید کرد که طالبان همچنان بر اساس قوانین کانادا یک نهاد تروریستی شناخته می‌شود.

به گفته نخست وزیر کانادا، این کشور به همراه دیگر اعضای گروه ۷ درباره آنچه می‌توانند و باید درباره افغانستان انجام دهند، تبادل نظر خواهند کرد.

جاستین ترودو همچنین در پاسخ به این پرسش که موضع کانادا درباره تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان چیست، گفت: اکنون تمرکز کامل دولت کانادا بر این است که شهروندان خود را خیلی زود و با امنیت حداکثری از افغانستان خارج کند.

با گذشت بیش از یک هفته از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

با این حال هرج و آشفتگی در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان همچنان ادامه دارد و ده‌ها هزار تن از شهروندان افغانستان در اطراف و شمار اندکی از آنان در درون فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند تا از افغانستان خارج شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید