بی توحهی سفیر مراکش در الجزایر به احضار الجزایر

کدخبر: ۴۳۶۰۰۶
وزیر خارجه الجزایر پس از تصمیم یک جانبه مقامات الجزایر برای قطع روابط دیپلماتیک با رباط، سفیر مراکش در این کشور را احضار کرد اما او امتناع کرده و تصمیم دارد به رباط بازگردد.
بی توحهی سفیر مراکش در الجزایر به احضار الجزایر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ حسن عبد الخالق، سفیر مراکش در الجزایر به درخواست رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر برای حضور در دفترش پاسخ نداد.

یک منبع به سایت هسپرس گفت: عبد الخالق تصمیم دارد طبق توافقنامه‌های بین‌المللی مربوط به روابط دیپلماتیک، امروز (پنج‌شنبه) و یا نهایتا تا فردا (جمعه) به مراکش بازگردد.

این منبع افزود: کاردار سفارت مراکش در الجزایر به کشورش بازنخواهد گشت و همین‌طور کنسولگری‌های مراکش به فعالیت‌های اداری خود در راستای خدمت به شهروندان دو کشور ادامه خواهند داد.

از زمانی که وزارت خارجه الجزایر در پی حمایت مراکش از استقلال منطقه قبایل، سفیر خود در رباط را برای رایزنی فراخواند، بیش از یک ماه گذشته و این سفیر نیز از آن زمان دیگر به رباط بازنگشته است و این یعنی الجزایر از چند هفته قبل تصمیم خود را برای قطع روابط با رباط گرفته بوده و تنها منتظر توجیه‌های دروغینی پس از اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به مراکش بود.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در گفت‌وگوی مطبوعاتی پس از استقبال از معاون رئیس شورای ریاستی لیبی از صحبت درباره تصمیم اخیر الجزایر خودداری کرد و این نشان می‌دهد که رباط نمی‌خواهد وارد جنگ لفظی و اظهارات متقابل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید