شمار مبتلایان به کرونا در الجزایر به ۱۴۲۳ نفر رسید

کدخبر: ۳۳۱۵۹۳
اقتصادنیوز: مقامات الجزایری به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور واقع در شمال آفریقا اشاره کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مقامات الجزایری به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور واقع در شمال آفریقا اشاره کردند.

بر اساس این آمار؛ ۱۰۳ مبتلای جدید به کرونا تایید شده است که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۴۲۳ نفر رسیده است.

همچنین شمار فوتی ها هم با احتساب ۲۱ فوتی جدید ناشی از کرونا به ۱۷۳ نفر رسید.

این در حالی است که اتحادیه آفریقا روز یکشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه از ۸ هزار نفر فراتر رفته است.

همزمان «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران آفریقایی خواست تا به منظور آمادگی برای آنچه که طوفان قریب الوقوع در شمار مبتلایان به کرونا ویروس در این قاره نامیده است، به شیوه‌ای کامل و جامع اقدام نمایند.

از سوی دیگر در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری از بیماری ها، وابسته به اتحادیه آفریقا اشاره شده است که مجموع جان باختگان در اثر ویروس کرونا در ۵۱ کشور قاره آفریقا به ۳۳۹ تن رسیده است اما تعداد مبتلایان از هشت هزار نفر فراتر رفته است.

آفریقای جنوبی، الجزایر، مصر، مراکش و کامرون صدرنشین کشورهای آفریقایی در ابتلا به این ویروس هستند.

از سوی دیگر دولت رواندا بعد از شناسایی ۸۲ مورد ابتلا به این مرض مقررات منع رفت و آمد در این کشور را به مدت دو هفته دیگر تمدید کرد.

همزمان، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی گفت، دولت وی تصمیم گرفته است که ممنوعیت آمد و شد در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا را به شکل کامل اعمال نکند.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم همچون دیگر کشورها، تدابیر ممنوعیت فراگیر را اجرا کنیم؛ زیرا هرکشور ویژگی‌هایی دارد و ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها تن به صورت روزمزد امرار معاش می‌کنند و اگر ممنوعیت را بر آنها اعمال کنیم شاید آنها را از کرونا نجات دهیم اما با گرسنگی آنان را می‌کشیم چرا که دولت نمی‌تواند برای آنها غذا تامین کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید