مشاور پزشکی دولت بریتانیا پیش‌بینی کرد؛ احتمال جان باختن بیش از ۲۰ هزار نفر در انگلیس بر اثر کرونا

کدخبر: ۳۳۱۳۸۲
اقتصادنیوز: یک کارشناس بیماری‌های واگیردار و مشاور پزشکی دولت انگلیس درباره احتمال افزایش شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۲۰ هزار نفر هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس یک استاد دانشگاه «امپریال کالج» لندن که همزمان مشاور پزشکی دولت انگلیس هم هست، از احتمال جان باختن نفر در ۲۰ هزار نفر بر اثر ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته رویترز، «نایل فرگوسن» مشاور پزشکی دولت انگلیس که در ترسیم و تدوین پاسخ دولت این کشور به بحران شیوع ویروس کرونا نقش داشته است، امروز یکشنبه آماری از تلفات احتمالی این ویروس ارائه داده است.

به گفته این استاد دانشگاه «امپریال کالج» لندن که کارشناس بیماری‌های واگیردار هم هست، احتمال افزایش تلفات کرونا در انگلیس به بیش از ۲۰ هزار نفر وجود دارد.

فرگوسن در مصاحبه با «اندرو مار» مجری سرشناس شبکه بی‌بی‌سی از تدابیرو اقدامات دولت انگلیس دفاع کرد و گفت: «ما توانستیم در شیوع گسترده (کرونا) اختلال ایجاد کنیم».

مشاور پزشکی دولت انگلیس در این مصاحبه به کمبودها برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور اذعان کرد.

او گفت: «ما در حال حاضر توان مشخصص کردن اینکه چه تعداد (از مردم انگلیس) به ویروس مبتلا شده‌اند را نداریم چرا که تعیین این کار به انجام تست مورد به مورد نیاز دارد».

فرگوسن در پاسخ به سوال مجری این شبکه درباره تخمین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا گفت: «ما فکر می‌کنیم که احتمال دارد بین هفت هزار تا کمی بیشتر از ۲۰ هزار نفر بشود».

تخمین این مقام انگلیسی درباره وضعیت شیوع کرونا در شرایط مطرح شده که در حال حاضر شمار مبتلایان و فوتی‌های این ویروس در انگلیس به ترتیب ۴۱۹۰۳ و ۴۳۱۳ نفر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید