تشکیل اتاق جنگ در بریتانیا

کدخبر: ۳۳۰۲۲۷
اقتصادنیوز: وحشت مردم انگلیس از احتمال وضع شرایط اضطراری و قرنطینه کردن کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شده ، دولت انگلیس برای کنترل بازار خرده فروشی و تامین امنیت مواد خوراکی، اتاق جنگ تشکیل دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشریه دیلی میرور خبرداد، مدیران شرکت‌های خرده فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیران صنایع غذایی قرار است درباره نحوه مدیریت و توزیع مواد خوراکی در این کشور بحث و گفت وگو کنند. ریاست اتاق جنگ مواد خوراکی انگلیس را کریس تیاس مدیر اسبق شرکت نسله برعهده خواهد داشت.

سایه وحشت از کرونا در انگلیس باعث شده تا مردم این کشور دست به احتکار کالاهای ضروری و به ویژه خوراکی بزنند. بر همین اساس فروشگاه‌ها سیاست‌های جیره‌بندی اعمال کرده و افراد را به تامل پیش از خرید تشویق می‌کنند. برخی فروشگاه‌ها هم ساعات مشخصی را برای خرید اقشار مسن و آسیب پذیر تعیین کرده‌اند تا پیش از خالی شدن قفسه‌ها مایحتاج خود را تهیه کنند.

با این حال گزارش‌ها از صف های طولانی مردم مقابل فروشگاه‌هایی حکایت دارد که به تازگی قیمت برخی کالاهای خود را تا ۵۰ درصد هم افزایش داده‌اند.

«جورج یوتیس» وزیر محیط زیست، مواد غذایی و امور روستایی انگلیس امروز (شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹) در کنفرانس خبری که از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شد، مردم این کشور را به آرامش دعوت کرد و گفت: خرید بیش‌تر از آنچه نیاز دارید امکان خرید برای دیگران را سلب می‌کند.

وی افزود؛ ما درک می کنیم که شرایط کشور چالش برانگیز است و دولت اقدامات متعددی را از اقشار مختلف ملت خواستار شده تا با همکاری یکدیگر با این ویروس مقابله کنیم.

یوتیس از مردم این کشور خواست تا با مسئولانه خرید کردن، سایر هم وطنان خود را مد نظر قرار دهند. وی تصریح کرد که تمام مردم در مسیر عبور از این بحران دارای نقش هستند.

بسیاری از فروشگاه در انگلیس ساعات کاری خود را کاهش داده و برای پاسخگویی به نیاز مشتریان فراخوان استخدام منتشر کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید