وزیر روحانی به سازمان انرژی اتمی می رود؟/ جایگزین ابتکار در معاونت زنان معلوم شد

کدخبر: ۴۳۶۶۸۸
از دیدار روز گذشته اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب دو عکس منتشر شده که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص دو معاونت رئیس‌جمهور بوجود آورده است.
وزیر روحانی به سازمان انرژی اتمی می رود؟/ جایگزین ابتکار در معاونت زنان معلوم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در نخستین روزهای فعالیت دولت سیزدهم صبح روز گذشته با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

همچنین در عکس‌های منتشر شده از این دیدار، دو چهره بیشتر مورد توجه کاربران و کارشناسان سیاسی قرار گرفت. یک عکس متعلق به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی، و دیگری عکس مربوط به الهام یاوری اسست.

الهام یاوری در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبری

الهام یاوری دانش‌آموخته فرزانگان اصفهان، دارنده مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع از دانشگاه برکلی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت سرآمدان بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

او در دوره وزارت حاجی میرزایی بر وزارتخانه آموزش و پرورش به عنوان رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منصوب شده بود.

حالا از او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی معاونت زنان رئیس‌جمهور یاد می‌شود؛ رئیس‌جمهور تاکنون چنین حکمی برای وی نزده است.

اما دیگر چهره مورد توجه، محمد اسلامی بود، او در دولت‌های حسن روحانی، ابتدا استاندار مازندران و سپس جایگزین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شد. حالا از او هم به عنوان یکی از گزینه‌های قطعی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی یاد می‌شود که فعلا ریاست آن بر عهده علی اکبر صالحی است.

محمد اسلامی؛ در دولت دوزادهم ابتدا استاندار ماندران بود،‌ او پس از استعفای عباس آخوندی با رای اعتماد مجلس، وزیر راه و شهرسازی شد

باید دید رئیس‌جمهور برای این دو چهره که به عنوان مقام‌های دولتی در دیدار با مقام معظم رهبری حاضر بودند چه احکامی را صادر خواهد کرد.

در حدول زیر احکام قطعی رئیس‌جمهور برای معاونان خود را مشاهده می‌کنید، همچنین از برخی گزینه‌های دیگر احتمالی نیز یاد شده است:

معاونت معاون
معاون اول رئیس‌جمهور محمد مخبر
معاون اقتصادی رییس‌جمهور محسن رضایی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مسعود میرکاظمی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ؟
معاون حقوقی رییس‌جمهور ؟
معاون رییس‌ جمهور در امور مجلس سیدمحمد حسینی
معاون علمی و فناوری رییس جمهور سورنا ستاری *
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده الهام یاوری (گزینه احتمالی)
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی محمد اسلامی ( گزینه احتمالی)
معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ؟
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ؟

* در دیدار روز گذشته، برخی چهره‌های دولت قبل، از جمله سورنا ستاری معاون علمی و فناروی رئیس‌جمهور، و سیما صراف دبیر هیئت دولت حضور داشتند که تاکنون جایگزین آنها مشخص نشده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید