برادر رئیس جمهوری جنجال به پا کرد/ پشت پرده پول قرض گرفته شده معلوم نیست!

کدخبر: ۴۲۵۱۸۷
ویدئویی از مردی که یک بسته پول نقد را به یکی از برادران رئیس جمهور مکزیک می‌دهد –رئیس جمهوری که مبارزه با فساد را در اولویت دولت خود قرار داده است- باعث شد تا این رئیس جمهور حالت تدافعی به خود بگیرد و متعهد شود که هیچ سرپوش و پنهان‌کاری وجود نخواهد داشت.
برادر رئیس جمهوری جنجال به پا کرد/ پشت پرده پول قرض گرفته شده معلوم نیست!

به کزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ویدئویی از مردی که یک بسته پول نقد را به یکی از برادران رئیس جمهور مکزیک می‌دهد –رئیس جمهوری که مبارزه با فساد را در اولویت دولت خود قرار داده است- باعث شد تا این رئیس جمهور حالت تدافعی به خود بگیرد و متعهد شود که هیچ سرپوش و پنهان‌کاری وجود نخواهد داشت.

این تصویر برای نخستین بار توسط "کارلوس لورت د مولا"، خبرنگار مکزیکی منتشر شد که "دیوید لئون" را در حال انتقال مبلغ ۷۵۰۰ دلار به "مارتین خسوس لوپز اوبرادور" در سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی حدود سه سال پیش از انتخاب آندرس مانوئل لوپز اوبرادور به عنوان رئیس جمهور مکزیک نشان می‌دهد.

در این فیلم صدای لئون شنیده می‌شود که می‌گوید "این پول از پس اندازهای من است" و به برادر رئیس جمهور می‌گوید "من این را یادداشت می‌کنم" که مارتین خسوس لوپز اوبرادور در پاسخ می‌گوید "نه رفیق. ما از این مبلغ چشم‌پوشی خواهیم کرد".

لئون که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به عنوان رئیس دفتر فدرال دفاع مدنی خدمت کرده، بعدا در صفحه توییترش نوشت: پولی که در این فیلم به آن اشاره شده بخشی از پس انداز شخصی من بود و این یک قرض بود.

اما اظهارات برادر رئیس جمهور مکزیک در این فیلم نشان می دهد که وی احتمالا قصد بازگرداندن این قرض را نداشته است. هنوز مشخص نشده که این قرض برای چه بوده است.

رئیس جمهور مکزیک گفت: به من گفته شده که این یک قرض شخصی است و من چند سالی هست که مارتین خسوس را ندیده‌ام.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور با وعده مبارزه با فساد و ریاضت اقتصادی، چیزی که شخصا انجام داده اما سوالاتی در این خصوص درباره خانواده‌اش مطرح شده است، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی پیروز شد.

این فیلم یادآور فیلم دیگری برای سال ۲۰۱۵ میلادی بود که نشان می‌داد "پیو لوپز اوبرادور"، یکی دیگر از برادران رئیس جمهور مکزیک بسته‌ای پول نقد از لئون دریافت می‌کند. این فیلم، سال گذشته توسط لورت د مولا، خبرنگار مذکور که فیلم جدید را نیز منتشر کرده، منتشر شد.

معاملات مالی مشکوک توسط روسای جمهور مکزیک و بستگانشان دهه‌های متمادی این کشور را درگیر کرده است اما این معاملات تقریبا همیشه شامل مبالغ هنگفتی پول یا املاک بوده‌اند.

رئیس جمهور مکزیک گفت: اگر برادرم یا هر شخص دیگری جرمی مرتکب شده است، هرگز جرم آنها را پنهان نخواهم کرد و بر روی آن سرپوش نخواهم گذاشت. کاملا بدیهی و واضح است که اگر فردی جرمی مرتکب شود، باید مجازات شود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور همواره چنین افشاگری‌هایی را بخشی از توطئه رسانه‌ها و محافظه‌کاران علیه خودش تلقی کرده است.

سناتورها از حزب اپوزیسیون "اقدام ملی" در بیانیه‌ای نوشتند: خانواده لوپز اوبرادور مملو از افراد فاسد است که باید دادگاهی شوند اما از معافیت از مجازاتی که توسط رئیس جمهور به آنها اعطا شده، لذت می‌برند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید