افشاگری های ادامه دار علیه ترامپ/ هزینه سنگینی که او روی دست سرویس مخفی آمریکا گذاشت

کدخبر: ۴۲۵۱۶۵
روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، دونالد ترامپ از زمانی که کاخ سفید را ترک کرده بیش از ۵۰۰۰۰ دلار هزینه روی دست سرویس مخفی این کشور از بابت سکونت در املاکش گذاشته است.
افشاگری های ادامه دار علیه ترامپ/ هزینه سنگینی که او روی دست سرویس مخفی آمریکا گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  بیش از ۱۰۰۰۰ دلار هزینه روی دست این آژانس از بابت سکونت در تفرجگاه همراه با زمین گلفش در بدمینستر در طول اقامتش تنها در ماه مه در آنجا گذاشته است. ماموران برنامه ماندن در طول ماه ژوئیه را هم دارند.

این ارقام بر مبنای سوابقی است که سرویس مخفی در پاسخ به درخواست این نشریه با استناد به قانون آزادی اطلاع رسانی منتشر کرده است.

جدیدترین ارقام مربوط به جابجایی ترامپ در بهار به بدمینستر فاش کرد او همچنان "عادتی" را که در اولین روزهای ریاست جمهوری‌اش شروع شد، ادامه می دهد: اجاره گرفتن از آژانسی که از جانش محافظت میکند.

اطلاعات مطرح شده از سوی سرویس مخفی درباره بدمینستر نرخ اجاره پرداختی برای هر شب را ارائه نکرده اما واشنگتن پست با استنتاج از ارقام کلی نوشت که رئیس جمهور سابق آمریکا صورتحسابی شامل ۵۶۶.۶۴ دلار به ازای هر شب اقامت در یک کلبه ییلاقی چهار اتاقه در ملک خود برای آنکه ماموران در فاصله‌ای نزدیک باشند، روی دست سرویس مخفی گذاشته است.

 واشنگتن پست متذکر شد که این هزینه مربوط به ۱۸ روز اقامت ترامپ در ماه مه در بدمینستر است.

به گزارش واشنگتن پست، هیچ قانونی مانع این که ترامپ از سرویس مخفی هزینه طلب کند نمی‌شود و همینطور نیز سقفی برای هزینه‌ای که او می‌تواند طلب کند قرار داده نشده است. اما این به شدت نامعمول است که یک رئیس جمهور سابق آمریکا از هزینه‌های دریافتی از سرویس مخفی کسب درآمد کند.

واشنگتن پست دریافت که جو بایدن تنها مقام دیگر تحت حفاظت سرویس مخفی است که سابقه طلب کردن هزینه اجاره از این سرویس را داشته است. زمانی که اون معاون رئیس جمهور اسبق بود،یک اجاره ماهانه ۲۲۰۰ دلار را از سرویس مخفی (مبلغی که تنها پوشش دهنده هزینه چهار روز اقامت در بدمینستر است) از بابت استفاده از یک کلبه ییلاقی در ملکش در دلاوِر طلب کرد.

واشنگتن پست نوشت، بایدن از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ مجموعا ۱۷۱۶۰۰ دلار پول اخذ کرد. او از زمانی که رئیس جمهور شده هیچ هزینه‌ای از این بابت دریافت نکرده است.

ترامپ به درخواست واشنگتن پست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد. این رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۳ عضو خانواده خود و دست کم سه تا از منصوب شده‌های ارشد خود را برای مدت شش ماه پست از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش مشمول حفاظت سرویس مخفی کرده است.

بر اساس یک تحلیل گروه ناظر موسوم به "َشهروندان حامی مسئولیت پذیری و اخلاقیات در واشنگتن" ایوانکا ترامپ، دونالد جونیور و اریک ترامپ در مدت ۳۰ روزه اول بعد از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه ۱۴۰۰۰۰ دلار هزینه روی دست سرویس مخفی گذاشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید