انگلیسی‌ها، بایدن را دوست ندارند

کدخبر: ۴۳۷۸۸۱
اقتصادنیوز: یک نظرسنجی نشان داد که بایدن در بین مردم انگلیس محبوبیت چندانی ندارد.
انگلیسی‌ها، بایدن را دوست ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تحقیقات موسسه افکار سنجی «یوگوو» نشان می‌دهد که تنها یک درصد مردم انگلیس «جو بایدن» را یک رئیس جمهوری فوق‌العاده برای امریکا می‌دانند. از نظر ۳۲ درصد مردم او یک سیاستمدار ضعیف و مفتضح است.

در آمریکا هم محبوبیت بایدن پس از به قدرت رسیدن طالبان کاهش یافته و به نازل‌ترین سطح در دوران هفت‌ماهه ریاست جمهوری او رسیده است.

کاهش محبوبیت بایدن از ماه ژانویه آغاز شده بود و به تدریج در ماه‌های اخیر بیشتر شد تا آنجا که در روزهای اخیر به پایین‌ترین سطح رسید؛ به‌طوری‌که تنها ۴۶ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا نسبت به عملکرد جو بایدن، ابراز رضایت کردند.

نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه پژوهشی ایپسوس هم در ماه گذشته نشان داد که ۵۳ درصد پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که ورود طالبان به کابل، نتایج دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان را که نزدیک به یک تریلیون دلار هزینه داشت از بین برد.

در این نظرسنجی کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد دیپلماتیک و نظامی بایدن در افغانستان دفاع کرده و مابقی او را نسبت به سه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا «بدتر» ارزیابی کردند.

در انگلیس هم فقط ۱۳ درصد مردم او را رئیس جمهوری خوب و ۲۱ درصد ابراز بی اطلاعی کردند. وزیر دفاع انگلیس دیروز در اظهار نظری جنجال‌برانگیز تصریح کرد که آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

«بن والاس» این مطلب را در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی اسپکتیتور مطرح کرد و افزود؛ ابرقدرتی که نتواند در سطح بین‌المللی اهدافش را محقق کند، یک قدرت جهانی هم نیست بلکه فقط یک قدرت بزرگ است. او به طور مستقیم نامی از ایالات متحده نبرد اما نزدیکان او با اشاره به افزایش تنش‌ها بین دو سوی اتلانتیک بر سر خروج از افغانستان می‌گویند که مقصود او آمریکا بوده است.

جنگ بیست ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠ کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده و آشوب زده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیب بزرگی زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید