در دیدار طالبان با نماینده ویژه سازمان ملل چه گذشت؟

کدخبر: ۴۳۸۴۷۲
سخنگوی طالبان ضمن تاکید بر همکاری این گروه با سازمان ملل، گفت که نماینده ویژه دبیرکل این سازمان در امور بشردوستانه در سفری که به کابل داشت؛ وعده تداوم کمک به مردم افغانستان را داده است.
در دیدار طالبان با نماینده ویژه سازمان ملل چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان، اعلام کرد که «ملأ عبدالغنی برادر» معاون سیاسی و از مقامات ارشد این گروه، در کابل با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، دیدار کرد.

شاهین در همین رابطه در توئیتی که منتشر کرد، نوشت: هیئت نمایندگی سازمان ملل وعده تداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان را داد و گفت که وی (گریفیتس) در جریان نشست آتی کشورهای کمک کننده، خواستار امدادرسانی بیشتر به افغانستان خواهد شد.

وی همچنین گفت که طالبان به هیئت نمایندگی سازمان ملل درباره «همکاری و تأمین امکانات مورد نیاز» اطمینان خاطر داده است.

دیدار ملأ عبدالغنی برادر و دیگر مقامات این گروه با مارتین گریفیتس در حالی صورت می‌گیرد که افغانستان پس از خروج غیر مسئولانه آمریکا از این کشور، با مشکلات قابل توجه زیر ساختی و انسانی علی الخصوص آنچه که به گفته سازمان ملل «بحران غذایی» اعلام شده، روبرو است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در اظهاراتی نسبت به بروز یک «فاجعه انسانی» در افغانستان هشدار داده و از کشورهای جهان خواسته بود تا در پی خروج نهایی نیروهای آمریکا از خاک افغانستان و کنترل کامل طالبان بر این کشور، به ارائه کمک‌های اضطراری اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید