برادرکشی مسیر درستی نیست

واکنش ایران به آخرین تحولات افغانستان

کدخبر: ۴۴۰۲۰۶
خطیب زاده گفت: مسیری که به برادرکشی در افغانستان بیانجامد مسیر درستی نیست؛ بر خواست و اراده مردم در آینده افغانستان و عدم دخالت خارجی تأکید می‌کنیم.
واکنش ایران به آخرین تحولات افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز خود،  در واکنش به آخرین تحولات افغانستان نیز گفت: ایران جزو معدود کنشگرانی است که با همه طرف‌ها در افغانستان روابط خود را دارد. با برخی گفتگوهای فراگیرتر و با برخی محدودتر داشته است. 


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> خبر مهم خطیب زاده از ورود واکسن‌های فایزر و مدرنا به ایران


سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همواره سعی کردیم با این گروه‌ها گفتگو کنیم و دور اول گفتگوهای فراگیر بین الافغانی نیز در تهران برگزار شد و سعی کردیم همه گروه‌ها را مشارکت دهیم.

ستاد عالی افغانستان در وزارت‌خارجه تشکیل شد

خطیب‌زاده تاکید کرد: مسیری که به برادرکشی در افغانستان بیانجامد مسیر درستی نیست؛ بر خواست و اراده مردم در آینده افغانستان و عدم دخالت خارجی تأکید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در وزارت خارجه بعد از این بحران تلاش کردیم به صورت جدی و متمرکز کارها را جلو ببریم،اعلام کرد: اخیرا ستاد عالی افغانستان در وزارت خارجه ذیل نماینده ویژه وزارت امور خارجه در امور افغانستان تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: آنچه اراده قطعی ماست، تقویت روابط با مردم افغانستان و کمک به تحقق خواست و اراده مردم مظلوم و سربلند و غیور افغانستان است.

در اکوایران ببینید:سرمایه‌گذاری افغانستان در ایران

خطیب‌زاده همچنین در خصوص دعوت از ایران توسط طالبان، گفت: زود است در این زمینه صحبت کنیم باید تشکیل دولت آینده افغانستان را ببینیم و بعد در مورد موضوعات دیگر تصمیم بگیریم. براساس عملکرد طالبان، در خصوص درخواست و دعوت آنها تصمیم می‌گیریم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید