مخالفت پایداری ها با وزیر پیشنهادی اطلاعات/ ابهامات درباره فتنه را برطرف کنید

کدخبر: ۴۳۴۹۰۷
یک عضو جبهه پایداری مخالفت خود با وزیر پیشنهادی اطلاعات را مطرح کرد.
مخالفت پایداری ها با وزیر پیشنهادی اطلاعات/ ابهامات درباره فتنه را برطرف کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دستور کار امروز صحن مجلس است. بعد از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و کمسیون شوراها، مجلس وارد بررسی نظرات مخالفان و موافقان شد.

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات پشت تریبون قرار گرفت و گفت: باید قبل از انقلاب را دیده باشیم تا درک درستی از شرایط امروز کشور داشته باشیم. من حدود ۲۵ ساعت برای بررسی صلاحیت آقای خطیب وقت صرف کردم. میزان توقعات به حق و قانونی ما از وزارت شرایط احراز را تعیین می کند، می توان به حداقل اکتفا کرد یا به سراغ بهترین گزینه رفت. 

او ادامه داد: برنامه های این وزارتخانه شامل مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی صلاحیت مدیران، مبارزه با آمریکا، مبارزه با نفوذ، مقابله با ترور، آموزش و توجیه مقامات نظام و... است، شخصیت آقای خطیب حتی از نظر مخالفان به عنوان فردی مجاهد، هوشمند و جهادی است. برچسب زدن بر کسانی که با وزارت ایشان مخالفت می کنند بر خلاف وجدان و همچنین سخنان مقام معظم رهبری است چون ایشان همواره بر ضرورت انجام وظایف در ساختارهای قانونی تاکید کرده اند. ورود نمایندگان به این مبحث براساس وظیفه قانونی است نه حزبی و جناحی. تلاش ناجوانمردانه نشریات رسوایی که در جریان برجام نقش خود را نشان دادند نباید مانع انجام وظایف ما شود. 

رضوانی تاکید کرد: اگر افرادی بدون داشتن شرایط لازم در سمت های کلیدی حضور داشته باشند حق ریشه یابی داریم یا خیر؟ آقای خطیب در کمیسیون به درستی اعلام کردند که در طول زندگی کار اطلاعاتی کردند و چندین سال در حفاظت قوه رییس بودند اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشد.

این نماینده گفت: به طوری که در ماجرای طبری برخی از ایشان دفاعیاتی داشتند. ایشان علی رغم توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی شوند. اشراف کامل نیروهای امنیتی ما به گونه ای است که یا منجر به پیشگیری به موقع یا اقدام ضروری می شود. انتظار دارم در وزارت اطلاعات هیچ عنصر غیرانقلابی حضور نداشته باشد. 

این نماینده اضافه کرد: درباره شبهه مطرح شده درباره نظر ایشان درباره فتنه، بنده از ایشان می خواهم با اعمال مواضع شفاف درباره فتنه و فتنه گران ابهامات را برطرف کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید