سفر فصل جدید در سفر به تاجیکستان رقم خواهیم زد

اولویت‌ دولت از زبان رئیس جمهور

کدخبر: ۴۴۰۹۵۴
رئیس‌جمهور گفت: ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه جزو اولویت‌های ما است و روابط با تاجیکستان در همین راستا است.
اولویت‌ دولت از زبان رئیس جمهور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ترک تهران برای عزیمت به تاجیکستان و شرکت در اجلاس شانگهای، گفت: این سفر فصلی جدید در روابط ایران با تاجیکستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تاجیکستان همزبان و هم فرهنگ هستیم افزود: ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه جزو اولویت‌های ما است و روابط با تاجیکستان در همین راستا است.

اهم موارد مطرح شده از سوی رییس جمهور

* سفر تاجیکستان به دعوت آقای «رحمان» برای شرکت در اجلاس شانگهای صورت می‌گیرد.

* ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم؛ ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم، اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

* آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی است که مدنیت منطقه آسیا در جای‌جای این منطقه قابل بحث و مذاکره است و مساله همکاری کشورهای منطقه از مسائل محوری است.

* ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم و سازمان شانگهای یکی از آن سازمان های فعال این همکاری منطقه ای است. در این اجلاس اولین برنامه ما دیدارهایی است که با مسئولین عالی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت و شرکت در اجلاس بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است که محوری ترین آن نگاه های فرهنگی و اقتصادی است. 

* بعد از اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه با تاجیکستان داریم در مجموع مذاکرات امیدواریم تعامل بین کشورهای آسیایی بیشتر شود.

* برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید