سخنرانی بایدن در سازمان ملل جنجال به پا کرد

کدخبر: ۴۴۲۴۲۳
سخنرانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل انتقاد جمهوریخواهان را برانگیخت و آنها مواضع رئیس جمهور دموکرات را باعث تضعیف جایگاه آمریکا و نادیده گرفتن تهدیدهای موجود علیه این کشور ارزیابی کردند.
سخنرانی بایدن در سازمان ملل جنجال به پا کرد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا،  رئیس جمهوری آمریکا به جای ایستادن در برابر دشمنان ما و نشان دادن نقش آمریکا به عنوان رهبری قوی در چالش هایی که با آن مواجه هستیم تصمیم گرفت در وهله نخست بر مساله  تغییرات آب و هوایی  تاکید کند.
بنابر گزارش فاکس نیوز، وی تاکید کرد افرادی که اقدام تروریستی علیه آمریکا انجام می دهند دشمنی مصمم در این کشور دارند.

اما اقدامات دولت کنونی آمریکا متفاوت بوده است.  دولت  بایدن نیروهای آمریکا را بدون قید و شرط از افغانستان خارج کرد و به  طالبان  اجازه داد بر افغانستان و مردم این کشور و حتی بسیاری از شهروندان آمریکایی که در  افغانستان  گرفتار شده اند، سلطه یابد.

دولت بایدن به جای این که اجازه دهد افغانستان بدون هیچ هزینه ای تحت سلطه طالبان قرار گیرد بازگشت  القاعده  و داعش را تضمین کرده است و بایدن در مقابل اقدام تلخ تروریستی که باعث کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی شد، چه اقدامی کرده است؟

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، با انتقاد از سخنرانی جوبایدن در  سازمان ملل  گفت که بایدن «واقعیت و عزم دشمنان و تهدید  تروریسم  و تهدید  کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران، کره شمالی، ونزوئلا، افغانستان را نادیده گرفت.

هیلی در  مصاحبه  با فاکس نیوز با اشاره به اینکه در زمان دولت دونالد ترامپ،  جهان  از مواضع آمریکا آگاهی داشت و دشمنان و متحدان این کشور مشخص بودند، گفت: «اما در دولت بایدن دوستان مان به ما اعتماد ندارند و دشمنان مان شاد هستند.»

مایک پمپئو،  وزیر خارجه  پیشین آمریکا، نیز گفت: «بایدن بار دیگر ضعف را در صحنه جهانی به نمایش گذاشت.»

پمپئو با اشاره به اینکه بایدن در سخنان خود تاکید کرده بود که جهان به رهبری  قدرتمند آمریکا نیاز دارد گفت: «متاسفانه در هیچ جا حرف های بایدن نشان هایی از چنین قدرت رهبری آمریکا و جود نداشت.»

پاریس دنارد، سخنگوی حزب جمهوری خواه، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اظهارات بایدن در سازمان ملل با واقعیت همخوانی نداشت. بایدن درباره مقابله با کرونا صحبت کرد، اما تریبون سازمان ملل درباره نقش  چین  در آغاز این همه گیری چیزی نگفت.

او با اشاره به بحران کنونی در افغانستان در اثر نحوه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد که جمهوری خواهان خواستار پاسخگویی دولت بایدن خواهند بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست  مجمع عمومی سازمان ملل  متحد، بار دیگر ادعای آمادگی مشروط بازگشت  واشنگتن  به برجام را تکرار کرد و گفت اگر  ایران  به تعهداتش در قبال برجام عمل کند، آمریکا هم به تعهداتش بازمی گردد.

وی در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، همچنین بدون اشاره به اینکه  رژیم صهیونیستی  بزرگترین تهدید  هسته ای  برای امنیت منطقه است، ادعا کرد که ایران نباید به  سلاح های هسته ای  دست یابد.

او ادعا کرد  که کشورش حامی حقوق  زنان  و دختران افغانستان است و طالبان را در این زمینه مسئول می‌داند و از طالبان می خواهد که  حقوق  این افراد را مدنظر داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مسئله  فلسطین  نیز تاکید کرد که آمریکا معتقد است تشکیل دو کشور، بهترین راه حل این مسئله است.

بایدن ادعا کرد که  دولت آمریکا  خود را متعهد به امنیت  خاورمیانه  می داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید