پادشاه سعودی:امیدواریم گفتگو با ایران به برقراری روابط منجر شود

کدخبر: ۴۴۲۵۴۳
اقتصادنیوز: ملک سلمان در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان و ایران به برقراری روابط میان طرفین منجر شود.
پادشاه سعودی:امیدواریم گفتگو با ایران به برقراری روابط منجر شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان و ایران موجب اعتمادسازی میان دو طرف شود.

العربیه گزارش داد، ملک سلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طریق تماس تصویری، تأکید کرد که اولویت اصلی سیاست خارجی عربستان تقویت امنیت و ثبات و حمایت از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات و نزاع‌هاست.

او همچنین از حمایت کامل کشورش از حقوق آبی مصر و سودان در بحران سد النهضه خبر داد و گفت: عربستان حامی راهکار مسالمت آمیز بحران سدالنهضه به گونه ای که حقوق مصر و سودان را تضمین کند، است.

پادشاه عربستان درباره جنگ در یمن نیز با ادعای اینکه طرح صلح عربستان که سال گذشته مطرح شد می‌تواند ضامن تحقق صلح در یمن باشد، مدعی شد: حوثی ها راه حل مسالمت‌آمیز را نمی‌پذیرند و به تأسیسات غیر نظامی عربستان روزانه حمله می‌کنند.

او گفت که ایران کشوری همسایه است و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها با ایران به اعتمادسازی میان طرفین و برقراری روابط بیانجامد.

ملک سلمان ادعا کرد: عربستان از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» حمایت می‌کند و آن را ضروری می‌داند.

شاه سعودی از اهمیت منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی هم سخن گفت.

وی درباره وضعیت افغانستان نیز گفت که کشورش از تحقق صلح در افغانستان و تضمین حقوق همه طیف‌های ملت افغانستان حمایت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید