وزیر خارجه آمریکا:

هنوز توافقی از سوی ایران برای بازگشت به گفت‌وگوهای وین نداریم

کدخبر: ۴۴۲۷۸۰
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مجددا آمادگی واشنگتن برای بازگشت به وین و ادامه مذاکرات را تکرار کرد و بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن، توپ را همچنان در زمین ایران انداخت.
هنوز توافقی از سوی ایران برای بازگشت به گفت‌وگوهای وین نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک افزود: راب مالی نماینده ویژه ما در امور ایران نیز این هفته اینجا (نیویورک) بود و چند روز بسیار پربار و سودمند در نیویورک داشت و حالا به واشنگتن بازگشته است.

بلینکن مدعی شد: هنوز توافقی از سوی ایران برای بازگشت به گفتگوهای وین نداریم. ما به طور کامل آمادگی آن را داریم که به وین بازگشته و مذاکرات را ادامه دهیم.
 وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه  اضافه کرد که سوال این است که آیا ایران آماده انجام چنین کاری است و اگر هست در چه زمانی.
این مقام آمریکایی مدعی شد ما بسیار صادق و استوار مسیر دیپلماسی معنادار را برای بازگشت متقابل به برجام دنبال کرده‌ایم و طیف کاملی از نگرانی‌هایی را که ما و خیلی کشورها در مورد ایران دارند، بررسی کنیم.
بلینکن اظهار داشت که هنوز باور داریم بازگشت دو طرفه به اجرای تعهدات برجامی در راستای منافع ما و بهترین گزینه در دسترس است تا بتوان برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرد.
وی در عین حال تهدید کرد همان طور که چند بار اخیرا گفته‌ام امکان بازگشت دوطرفه به اجرای تعهدات ابدی نیست و چالش کنونی این است که با گذشت هر روز و آن گونه که ایران به فعالیت‌هایی ادامه می‌دهد که طبق تعهدات این توافق نیست.
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای واشنگتن درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را تکرار کرد و با فرافکنی مدعی شد ما به نقطه‌ای در آینده خواهیم رسید که بازگشت دوطرفه به برجام، منافع آن توافق را باز نمی‌گرداند، چرا که ایران بیش از حد در برنامه خود پیشرفت کرده و با بازگشت به برجام، قابل برگشت نیست.
بلینکن مدعی شد این چیزی است که شرکا و متحدان ما نیز می‌دانند و با آن موافق هستند. سوال این است که آیا ایران آماده بازگشت و حضور معنادار در این گفتگوهاست که ما منتظر پاسخ در این مورد هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید