آغاز دومین دور مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنو

کدخبر: ۴۴۴۲۱۴
دومین دور مذاکرات روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت اتمی جهان، درباره «ثبات راهبردی»، امروز (پنجشنبه) در ژنو آغاز شد.
آغاز دومین دور مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ به گزارش منابع خبری، این مذاکرات پشت درهای بسته و در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مستقر در ژنو جریان دارد.

خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد که هیات روس به ریاست «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیات آمریکایی هم به ریاست «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه این کشور وارد محل برگزاری اجلاس شده‌اند. جلسه ساعت ۱۰ به وقت محلی اروپای مرکزی آغاز شد.

نخستین دور مذاکرات میان دو طرف ششم مرداد و در پی ملاقات سران دو کشور در خرداد ماه گذشته برگزار شد. دو طرف از نتیجه مذاکرات ابراز رضایت کرده و برای تداوم گفت‌وگوها آمادگی خود را اعلام کردند.

این رایزنی‌ها برای بررسی مسائل ثبات راهبردی شامل موشکی و هسته‌ای و کنترل تسلیحات در این عرصه‌ها در سطح بین‌المللی برگزار شد

«کریستوفر فورد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه به تازگی با متهم کردن روسیه به آزمایش سلاحی در فضا گفت که واشنگتن امیدوار است مسکو هنجارهای رفتار مسوولانه در فضا را ترویج کند و خواستار ثبات، پیش‌بینی‌پذیری و ابزارهای مدیریت بحران بیشتری شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای با رد ادعاهای ضدروسی آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آزمایش فضایی روسیه هیچ تهدیدی در برنداشت و مطابق قوانین بین‌المللی صورت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید