دفتر سیا در خصوص ایران تعطیل شد

کدخبر: ۴۴۵۶۹۱
اقتصادنیوز: مقامات سازمان سیا آمریکا از تعطیلی دفاتر مربوط به ایران و کره شمالی در سازمان سیا و ادغام آنها در بخش دفاتر منطقه ای خاورمیانه و آسیای شرقی خبر دادند.
دفتر سیا در خصوص ایران تعطیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در پی اظهارات امروز رئیس سازمان سیا آمریکا در خصوص لزوم مقابله با تهدیدات چین علیه واشنگتن و تأسیس واحد ویژه مقابله با تهدیدات ناشی از پکن علیه واشنگتن، برخی رسانه‌های آمریکایی از تعطیل شدن میزهای ایران و کره شمالی این سازمان در راستای افزایش تمرکز بر روی مساله چین خبر دادند.

به نقل از نیویورک تایمز، قرار است موارد مربوط به جاسوسی اطلاعات سازمان سیا از ایران و کره شمالی به دفاتر منطقه‌ای سیا در خاورمیانه و آسیای شرقی سپرده شود.

«ویلیام برنز» امروز طی سخنانی گفته بود که تغییرات اعمال شده در ساختار سازمانی این سازمان بر اساس نیازهای آن و بازبینی مأموریت‌های سیا در بهار گذشته انجام می‌شوند.

این در حالیست که یک مقام ارشد سیا اعلام کرده که تعطیل شدن دفاتر ایران و کره شمالی در این سازمان به معنای کاهش اهمیت آنها برای سیا نبوده است؛ بلکه در بررسی مجدد سازمانی این نتیجه حاصل شده که بررسی فعالیت‌های این دو کشور در راستای ساختار دفاتر منطقه‌ای اثر بخشی بیشتری به همراه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک