عزم روسیه برای از سرگیری مذاکرات برجامی

کدخبر: ۴۴۵۷۰۱
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است دور جدیدی از مذاکرات وین به زودی آغاز شود.
عزم روسیه برای از سرگیری مذاکرات برجامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی گفت که مسکو عزم اساسی طرف‌های برجام را در نظر می‌گیرد تا ابزاری را برای ایجاد روح تازه در این توافق ایجاد کند و امیدوار است دور جدیدی از مذاکرات وین در مورد بازگرداندن توافق در آینده نزدیک آغاز شود.

 به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جریان برگزاری نشست خبری امروز خود تاکید کرد: ما به این واقعیت توجه داریم که تمامی طرف‌ها (در برجام) بر همکاری سریع‌تر در خصوص فرآیندی برای دمیدن روحی تازه در کالبد برجام متمرکز شده‌اند. امیدواریم دور دیگری از مذاکرات در آینده نزدیک برگزار شود.

زاخارووا همچنین دستاوردهای حاصل از توافق‌های پیشین در مذاکرات هسته‌ای را اساس توافق‌های پیش رو دانسته و تاکید کرد: فرض ما بر این است که کوتاه‌ترین راه برای احیای مجدد برجام در ظرفیت کامل خود، از طریق رعایت دقیق مفاد آن از سوی همه طرف‌ها بر اساس توازن در منافع مورد تأیید (در متن توافقنامه) بدون هیچ گونه معافیت یا (تعهدات) اضافی است.

وی با اینحال در خصوص زمان تقریبی آغاز مذاکرات برجامی گفت: انجام چنین پیش بینی‌هایی کار چندان مفیدی نیست. حجم زیادی از کارها باید انجام شود. باید بر نزدیک شدن رویکردها متمرکز شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید