موضع گیری الکاظمی درباره اعتراضات عراق

کدخبر: ۴۴۸۸۲۵
نخست‌وزیر عراق در نشست شورای امنیت ملی تاکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی شهروندان است.
موضع گیری الکاظمی درباره اعتراضات عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در نشست شورای امنیت ملی این کشور تاکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی شهروندان است.

الفرات گزارش داد، در این نشست درباره اوضاع امنیتی کشور و اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از جان شهروندان و اموال دولتی و خصوصی رایزنی شد.

الکاظمی ضمن تاکید بر هویت ملی و دوری از تفرقه‌افکنی میان مردم، اعلام کرد: دولت نقش پررنگی در برگزاری انتخابات ایفا کرد و نیروهای امنیتی موفق شدند امنیت مراکز انتخاباتی، نامزدها و رای‌دهندگان را تامین کنند.

نخست‌وزیر عراق در ادامه از نقش دستگاه‌های امنیتی مختلف این کشور تمجید و تقدیر کرد و افزود: انتخابات برای نخستین بار بدون اعمال وضعیت منع آمد و شد و روی دادن بمب‌گذاری، ترور و یا اقدامات تروریستی برگزار شد.

وی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی مبتنی بر قانون اساسی است و صیانت از حق آزادی بیان، وظیفه نیروهای امنیتی است با این شرط که در تظاهرات از حدود قانون و نظم عمومی فراتر نرفته و برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نشود و مسیری مسدود و زندگی عمومی مختلف نشده و به اموال دولتی و خصوصی و اقتدار دولت آسیب و یا لطمه‌ای وارد نشود.

الکاظمی تصریح کرد: اعتراض به انتخابات باید در چارچوب اقدامات قانونی معمول کشور و روندهای حقوقی و طبیعی باشد.

نخست وزیر عراق در ادامه ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری با نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت تظاهرات، تاکید کرد: نیروهای امنیتی نیز باید با نظم عالی حافظ روال عادی زندگی شهروندان باشند.

وی همچنین بر پایبندی دولت عراق به حفاظت از نمایندگی سازمان ملل در عراق و دیگر هیات‌های دیپلماتیک فعال در کشور در برابر هر گونه تهدیدی در چارچوب پایبندی عراق به قوانین و عرف بین‌الملل تاکید کرد و گفت: موضع ثابت بغداد مخالفت با تعرض به کشورهای همسایه از خاک این کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید