جمهوری اسلامی:

رئیس‌جمهور واقعیت‌‌ها را با صداقت با مردم در میان بگذارد

کدخبر: ۴۴۸۸۷۹
اقتصادنیوز: در یادداشتی به انتقاد از گفت‌وگوی اخیر سیدابراهیم نبوی رئیس‌جمهوری پرداخت.
رئیس‌جمهور واقعیت‌‌ها را با صداقت با مردم در میان بگذارد

به گزارش اقتصادنیوز در این یادداشت آمده است: درباره محتوای گفتگوی تلویزیونی‌ رئیس‌جمهور رئیسی نکات زیادی وجود دارند که پرداختن به آنها مجال دیگری را می‌طلبد ولی در مورد چگونگی این گفتگو و یکی از محورهای اصلی آن لازم است در این فرصت نکاتی را به ایشان یادآور شویم. می‌دانیم که عده‌ای با این تصور نادرست که فقط خودشان خواهان موفقیت دولت سیزدهم هستند، این قبیل تذکرات را نوعی ضدیت با این دولت و شخص رئیس‌جمهور رئیسی قلمداد خواهند کرد ولی قرار نیست ما وظیفه رسانه‌ای خود را به تصور نادرست این و آن گره بزنیم و از تذکرات مشفقانه و انتقادات منصفانه و خیرخواهانه کوتاه بیائیم. قبلاً اعلام کردیم و باز هم تاکید می‌کنیم که نگاه ما به‌ دولت‌‌ها ازجمله دولت سیزدهم، نگاه ملی است و بر همین اساس، موفقیت آن را موفقیت کشور و ملت می‌دانیم و برای تحقق این موفقیت به وظایف رسانه‌ای خود، اعم از تایید و تشویق و نقد، عمل خواهیم کرد.
گفتگوی رئیس‌جمهور نباید تشریفاتی و خالی از سوال‌های واقعی مردم باشد. مصاحبه‌کننده‌ای که رسانه ملی تعیین کرده، در آغاز مصاحبه گفت قرار است سوال‌های مردم را مطرح کنم ولی چنین نکرد و گفتگو با تعارف و تشریفات برگزار شد. در چنین گفتگوئی چیزی نصیب مخاطبان نمی‌شود.
شاید مشکل این باشد که مصاحبه‌کننده نباید ثابت باشد بلکه ایجاد تنوع بتواند این مشکل را حل کند.
یکی از عوارض منفی تعارفی بودن گفتگو با رئیس‌جمهور رئیسی این بود که مصاحبه‌کننده وقتی با این سخن مکرر مصاحبه‌شونده مواجه شد که مشکلات کنونی نتیجه سیاست‌های قبلی است، به خودش اجازه نداد بپرسد در مورد مشکلاتی از قبیل نیازهای روزمره معیشتی مردم که می‌توان آنها را سریعاً حل کرد چرا هنوز موفقیتی به دست نیاورده‌اید؟ همین رسانه ملی، دولت دوازدهم را هر لحظه سرزنش می‌کرد که نمی‌تواند مشکل کوچکی مثل گران شدن مرغ را حل ‌کند. حالا که تخم همان مرغ به مشکل تبدیل شده و از شانه‌ای 35 هزارتومان در دولت دوازدهم به 60 هزارتومان، یعنی نزدیک دو برابر، در این دولت رسیده، چرا ساکت است و مصاحبه‌کننده منتخب هم از رئیس‌جمهور نمی‌پرسد آیا دو ماه برای حل این مشکل کافی نبود؟
جواب این سوال را می‌دانیم چیست ولی انتظار این بود که آقای رئیس‌جمهور این واقعیت را می‌گفت که این دولت هم گرفتار عواملی خارج از حیطه تصمیم‌گیری‌های خود است که نمی‌تواند این قبیل مشکلات را نیز حل کند.
توصیه ما به آقای رئیس‌جمهور اینست که واقعیت‌‌ها را شفاف و با صداقت با مردم در میان بگذارد که اگر چنین کند، قطعاً با استقبال مردم مواجه خواهد شد و به موفقیت نزدیک‌تر خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید