امام‌جمعه موقت تهران خبرداد

شناسایی ۶ هزار مساله کشور وتحویل آن به ابراهیم رئیسی!

کدخبر: ۴۴۹۱۹۶
اقتصادنیوز: امام‌جمعه موقت تهران از شناسایی ۶ هزار مساله کشور وتحویل آن به ابراهیم رئیسی خبرداد.
شناسایی ۶ هزار مساله کشور وتحویل آن به ابراهیم رئیسی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های اولین نماز جمعه تهران از زمان شروع شیوع ویروس کرونا این خبر را اعلام کرد.

امام جمعه موقت تهران در این باره تاکید گرد: در نهاد نماز جمعه موفق شدیم ۶ هزار مساله کشور را قبل از تشکیل دولت شناسایی کرده و اخیرا آن را به آقای رییسی بدهیم. این یک سامانه مطالبات دائمی مردم است که سعی داریم آن را حفظ کنیم تا از طریق اهالی نماز جمعه این مطالبات دائما در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به برخی از تحولات داخلی کشور از جمله خنثی سازی توطئه های دشمن توسط نیروهای مسلح و انجام رزمایش های داخلی و بیرونی، شکل گیری یک مجلس انقلابی با یک رییس جهادی،‌ فعالیت قوه قضاییه بعد از دو سال و طرح تحول با ریاست جدید با رویکرد انقلابی که امیدواریم تحول در این حوزه ادامه یابد، افزود: هم چنین در این مدت شاهد تشکیل دولت مردمی انقلابی بودیم که توفیق دیگری بود که با نشاط در این دو ماه امیدهای زیادی را برانگیخت از جمله در بخش‌هایی مانند مهار جریان کرونا با تعمیم واکسیناسیون به کل کشور و خدا را شاکریم که فضای خوبی فراهم شده است. هم چنین حضور شهردار انقلابی و انتصاب رییس جدید صدا و سیما اینها برای مردم امیدبخش است.

وی به جریان حضور مردمی روسای قوا و بدنه سه قوه در بین مردم اشاره کرد و گفت: این اقدام خوب و موافق موازین سیره علوی و نبوی و خواست عمومی مردم است و تسهیل کننده است و مردم را همراه می کند و ستاد و صف را نزدیک می کند. آنها وقتی بین مردم می آیند روحیه بخش است. شکاف بین مردم و مسئولان به هر بهانه ای خواست شیاطین است و باید با آن مقابله کرد. مردم همیشه باید مسئولان را از خودشان بدانند و این حضور صمیمی و سرزده با هزینه کم و تدابیر لازم مورد پسند است و امیدواریم مسئولان در بخش های مختلف فرصت حضور در نماز جمعه را غنیمت شمرند.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد که فضای اداری کشور نیازمند یک تحول است و همچنان که رهبری گفتند در کارآمد سازی و مهربان سازی باید تحول ایجاد شود.

خطیب جمعه تهران رویکرد عدالت خواهی و فساد ستیزی در دولت، مجلس و قوه قضاییه را فرصتی طلایی دانست و افزود: این مساله یکی از اصلی‌ترین فلسفه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. این نوید بخش است و بخش های مختلف از این مساله استقبال کنند تا عیبی که در جامعه ما است در بحث عدالت رفع کنند. یا در بحث فساد، برای منشاء فساد در قوه مجریه تدبیر کنند و از قوانین ضعیف که موجب شکل گیری زنجیره فساد می شود از مجلس توقع داریم این قوانین را اصلاح کنند. از مجلس تا دولت توقع است این مراقبت ها صورت گیرد و قوه قضاییه هم محکم و استوار همان طور که وارد شد با مفسدان و البته عادلانه با فساد مقابله کند و کمر مفسدان را بشکند. کسانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و به بیت المال آسیب زدند باید رهگیری شوند و از حلقوم آنها منابع ملی بیرون کشیده شود.

حاج علی اکبری بر لزوم وحدت قوا تاکید کرد و گفت: این وحدت و تلاش باید ادامه یابد تا شاخ غول گرانی که عربده کشان وسط زندگی مردم است از بین برده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید