با تاریخ اقتصاد ایران؛ 24 مهر 91

روحانی: مردم دلار نمی‌خواهند بلکه صداقت می‌خواهند!

کدخبر: ۴۴۷۷۰۳
اقتصادنیوز : اطلاعات در 24 مهر 1391 انتقادات حسن روحانی رئیس وقت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیاست‌های ارزی دولت محمود احمدی‌نژاد را پوشش داد.
روحانی: مردم دلار نمی‌خواهند بلکه صداقت می‌خواهند!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «برند برتر، کیفیت برتر» با اشاره به شرایط اقتصادی اظهار کرد: اگر مردم بدانند و مطمئن باشند که مسوولان‌شان شرایط را درک می‌کنند و دلسوزند و به‌دنبال راه‌حل برای مشکلات هستند، از معضلات فعلی عبور می‌کنیم به شرط آنکه به آینده امید داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوران شعارگویی و درشت‌گویی گذشته است و مردم از بس حرف شنیده‌اند خسته شده‌اند. مردم از آنهایی که آمارهای دقیق نداده یا همه حرف‌ها را نمی‌زنند و نیمی را پنهان می‌کنند خسته شده‌اند. مردم دلار نمی‌خواهند، بلکه صداقت و برنامه‌ریزی دوراندیشانه می‌خواهند.

روحانی در حاشیه این همایش در پاسخ به سوالی که آیا با سخت‌تر شدن شرایط و فضای مذاکراتی امکان حل و فصل مساله به طور مسالمت‌آمیز وجود دارد؟ گفت: ایران قدم‌های خوبی را برداشته است و آنها باید پاسخ مثبت دهند صحبت‌هایی که مسوولان مذاکراتی مطرح می‌کنند یا سخنگوی وزارت خارجه به آن اشاره کرده است پیشنهادهای خوبی هستند، یعنی راه‌هایی برای مذاکره و حل و فصل مساله وجود دارد، اما غرب باید در برابر این فضای به‌وجودآمده واکنش مثبت و مناسب از خود نشان دهد. فکر نکنند با فشار و تهدید مساله هسته‌ای حل می‌شود. آنها تاکنون بیشترین بها را به تهدید و فشار داده‌اند، اما باید بهای اصلی را به مذاکره دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید