افشای نقشه بایدن علیه ایران!

کدخبر: ۴۵۱۳۹۵
اقتصادنیوز: یک تحلیلگر آمریکایی گفت که طرح دولت بایدن جهت تضعیف توان دفاعی ایران است.
افشای نقشه بایدن علیه ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک تحلیلگر و مفسر امور سیاسی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری «پرس تی وی» که روز یکشنبه صورت گرفت گفت، خصومت ایالات متحده با ایران از ۱۹۷۹ به این سو کماکان به قوت خود باقی است، زیرا تهران حاضر نیست حق حاکمیت خود را به واشنگتن واگذار کند.

«استفان لندمن» تحلیلگر آمریکایی به شبکه خبری «پرس تی‌وی» گفت که برجام به دلیل خواسته‌های مشروع ایران از دولت بایدن که از پذیرش آن خودداری می‌کند، عملاً مرده است.

خواسته‌های ایران مشروع و موجه است

لندمن گفت: «ایران به طور موجه خواهان برداشته شدن همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکاست. ضمانت‌هایی در برابر تحمیل مجدد آنها می‌خواهد. ایران می‌خواهد دولت بایدن تضمین کند که در صورت بازگشت به توافق، واشنگتن دوباره از توافق خارج نخواهد شد.»

وی افزود: «ایران خواهان اطمینان از پیروی الزام آور ایالات متحده از مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که به اتفاق آرا در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ تصویب و در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ اجرا شد.»

برنامه موشکی ایران دفاعی است

به گفته لندمن، تندروهای دولت بایدن موافقت کردند که برخی از تحریم‌ها را لغو کنند و برخی دیگر را در جای خود باقی بگذارند. این حق تحمیل غیرقانونی موارد جدید را به تشخیص خود حفظ می کند. آمریکا به طورغیرقابل قبولی خواهان اعمال محدودیت بر برنامه موشکی بالستیک قانونی ایران است. این تحلیلگر آمریکایی گفت، برنامه موشکی ایران صرفاً برای دفاع است.

 طرح بایدن برای تضعیف توان دفاعی ایران

لندمن افزود: «دولت بایدن همچنین می‌خواهد از برجام به‌عنوان عرصه‌ای برای ساخت یک توافق قوی‌تر و طولانی‌تر با شرکای ایالات متحده استفاده کند.»

وی خاطرنشان کرد: «طرح آنها تماماً در مورد تضعیف توانایی ایران برای دفاع از خود برابر تجاوزات آمریکا یا اسرائیل در صورت انجام است. بایدن می‌خواهد حمایت مشروع ایران از سوریه، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن متوقف یا به شدت محدود شود. همه خواسته‌های دولت بایدن در ازای وعده‌های توخالی است که بنا به صلاحدید این کشور نقض می‌شود.»

این تحلیلگر آمریکایی گفت، اینها دلایلی است که چند دور مذاکرات شکست خورده است و در دورهای بعدی نیز عملاً بهتر از این نمی‌شوند. لندمن گفت: «وعده‌های بایدن برای بازگشت به برجام توخالی بود. ایران می‌داند که با چه چیزی روبروست.»

دلیل خصومت آمریکا با ایران

لندمن ادامه داد: «خصومت ایالات متحده با ایران از سال ۱۹۷۹ به این سو کماکان به قوت خود باقی است، زیرا تهران حاضر نیست حق حاکمیت خود را به واشنگتن واگذار کند.»

این تحلیلگر آمریکایی در خاتمه گفت: «جمعه گذشته، خصومت دولت بایدن نسبت به ایران در معرض دید همگان قرار گرفت. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) تحریم‌های غیرقانونی جدیدی را علیه دو  عضو ارشد سپاه پاسداران و دو شرکت ایرانی که گفته می شود با سپاه ارتباط دارند، اعمال کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید