تحریم های آمریکا علیه دو شرکت دیگر اسرائیلی

کدخبر: ۴۵۲۱۷۳
اقتصادنیوز: وزارت بازرگانی آمریکا نام دو شرکت اسرائیلی را بدلیل اقدامات جاسوسی درلیست سیاه قرار داد.
تحریم های آمریکا علیه دو شرکت دیگر اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آمریکا دو شرکت صهیونیستی «ان اس او گروپ» و «کاندرو» به عنوان شرکت‌های سازنده نرم افزار جاسوسی را در فهرست سیاه فعالیت‌های سایبری خود قرار داد.

الجزیره گزارش داد، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد نام این شرکت‌ها را بدلیل نقش آن‌ها در طراحی و ساخت نرم افزارهای جاسوسی و قاچاق ابزار مخرب در فهرست سیاه خود قرار داده است.

آمریکا اعلام کرده است که پس از آنکه مشاهد شده این شرکت‌ها تهدیدی آشکار برای شهروندان آمریکایی به شمار می‌آیند آن‌ها را تحریم کرده است.

دو شرکت اسرائیلی ان اس او گروپ و کاندرو، نرم افزارهای جاسوسی طراحی کرده اند که برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران، کارکنان سفارتخانه‌ها، کسب و کارها، فعالان و دانشگاهیان مورد استفاده قرار گرفته بود و به همین علت تصمیم گرفته شد در فهرست سیاه قرار گیرند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، شرکت اسرائیلی ان اس او گروپ که سازنده جاسوس افزار جنجالی «پگاسوس» است، این نرم افزار را به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته بود و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است. پیشتر خبرگزاری فرانسه خبر داده بود، ظاهراً ماکرون هم در کنار شخصیت‌های جهانی، یکی از افرادی بوده که هدف حمله جاسوس‌افزار پگاسوس قرار گرفته است.

شرکت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند، اجازه نخواهند داشت برای واردات هیچگونه فناوری آمریکایی اقدام کنند. دیگر کشورها نیز از داد و ستد فناوری آمریکایی با شرکت‌های فهرست سیاه محروم می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید