نقشه راه لبنان برای خروج از بحران روابط با عربستان

کدخبر: ۴۵۲۳۰۲
نخست وزیر لبنان امروز از دست یافتن به توافقی با میشل عون بر سر نقشه راهی برای خروج این کشور از بحران روابط با عربستان خبر داد.
نقشه راه لبنان برای خروج از بحران روابط با عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان ، امروز(پنج شنبه) از دست یابی به توافق با میشل عون برسر نقشه راهی برای خروج این کشور از بحران روابط با عربستان خبر داد.

اسپوتنیک گزارش داد، ریاست جمهوری لبنان در حساب رسمی خود در توییتر تأیید کرد که عون، صبح امروز با میقاتی در کاخ بعبدا دیدار کرد.

نهاد ریاست جمهوری لبنان همچنین در این توییت عنوان کرد که نخست وزیر پس از این دیدار اظهار نمود که رئیس جمهور را در جریان فضای پیرامون سفرش به گلاسکو اسکاتلند برای حضور در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد و دیدارهایش با نهادهای مختلف بین المللی قرار داده است.

این نهاد به نقل از میقاتی خبر داد که وی با میشل عون بر نقشه راهی برای خروج از بحران کنونی به توافق رسیده است.

 

میقاتی: قرداحی منافع ملی را ترجیح دهد

از سوی دیگر نجبیب میقاتی در سخنانی به صورت ضمنی از جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان خواست استعفا دهد و گفت که از قرداحی می خواهم منافع ملی را ترجیح دهد.

گفتنی است روابط عربستان و لبنان در پی اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان که یک ماه پیش از تصدی این پست در یک مصاحبه از جنگ عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود، رو به تیرگی نهاد.

قرداحی در آن اظهارات، جنگ یمن را پوچ خوانده و از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان خواسته بود تعدی علیه یمن را که، به گفته وی در آن انصارالله از خود دفاع می کند، متوقف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید