قالیباف: شهید سلیمانی در تصمیم گیری ها به مسائل حزبی توجه نمی کرد

کدخبر: ۴۵۳۲۳۱
اقتصادنیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت که حاج قاسم توجهی به مسائل سیاسی و حزبی نمی کرد و در تصمیم گیری‌هایش عقل و عدل دو عنصر موثر بود
قالیباف: شهید سلیمانی در تصمیم گیری ها به مسائل حزبی توجه نمی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در نشست مشترک با هیات امنای قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام (ره) است، لذا باید در همه امور سرلوحه باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنده از دوران جنگ تا زمان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با وی ارتباط نزدیک دوستی و همکاری داشتم  اظهارکرد: یکی از نکاتی که مسئولان باید نسبت به منش آن شهید بزرگوار مدنظر داشته باشند، نحوه حکمرانی، فرماندهی و مدیریت وی برای حل مشکلات و مسائل است.

وی افزود: استراحت و کار کردن حاج قاسم وقت و زمان نداشت و امروز کمتر کسی را می توان اینطور دید که وقت، فکر و روحش برای مردم و انقلاب بتپد. این روزها همه ما مشغله‌های مختلف شخصی داریم و اگر احیانا فرصتی پیش بیاید به مردم هم فکر می‌کنیم، ولی حاج قاسم اینطور نبود و در امور مختلف برای حل مشکلات وارد می شد تا کارهای مردم را پیگیری کند.

قالیباف: مسئولان منش و مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار قرار دهند

قالیباف با تاکید بر این که حاج قاسم برای انقلاب هم خون داد و هم خون دل خورد، گفت: او از حق خود می‌گذشت تا کار مردم حل شود، وی ۴۰ سال مجاهدت کرد که نشان دهنده روش مدیریتی و کاری آن شهید بزرگوار است و به ندرت می توان فردی را دید که زندگی اش اینطور باشد.

رییس قوه مقننه بیان کرد: ۱۰ سال قبل که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس بود، در کرمان و حتی لشکر ثارالله نیز مظلومیتش مشاهده می شد، اما این موضوع در روحیه، کار و تلاشش اثری نگذاشت، زیرا برای مردم فداکاری می کرد و برکت آن را هم می دید.

وی ادامه داد: حاج قاسم توجهی به مسائل سیاسی و حزبی نمی کرد و در تصمیم گیری‌هایش عقل و عدل دو عنصر موثر بود؛ بر این اساس نگاه نمی‌کرد که چه کسی حرفی را می زند، بلکه اگر آن حرف را مطابق عقل و عدل می یافت، آن را اجرا می کرد و پای آن می ایستاد و این ویژگی مکتب و فرهنگ حاج قاسم است.

قالیباف گفت: حاج قاسم در جنگ آدم سختی بود اما در مقابل مردم خصوصاً خانواده و فرزندان شهدا با تمام وجود فردی تسلیم بود و گذشت، محبت و احساسات خود را نشان می‌داد.ظ ظرفیت

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رابطه حاج قاسم با مردم تنظیم شده بود، چون رابطه اش را با خدا تنظیم کرده بود تصریح کرد: وقتی بناست کسی در اوج عمر خودش، در اوج اخلاص و تلاش، کار کند، خدا هم در اوج منزلت و عزت او را به نزد خود می‌برد.

وی  اظهار کرد: گاهی آنقدر فشار بر روی حاج قاسم می‌آمد که می گفت اگر گلوله یک قاچاقچی به من بخورد یا یک ماشین به من بزند قانع هستم؛ اما عزت و اخلاص او سبب شد که به دستور شقی‌ترین آدم به شهادت برسد و شهادتش هم به گونه ای باشد که هر آنچه از چگونگی شهادت اصحاب امام حسین در کربلا شنیده ایم مصداقش را در حاج قاسم می‌بینیم؛ در حقیقت وی هر چه داشت به بهترین شکل فدا کرد و خداوند نیز به او عزت داد.

قالیباف با بیان این که حاج قاسم تسلیم اسلام سیاسی امام (ره) و عقل و عدل بود تاکید کرد: انسان باید اول شهید باشد تا شهید شود، بنابراین با چنین روحیه، فرهنگ و منشی باید امور مختلف را دنبال کنیم و پیش ببریم و طوری تلاش کنیم که ان شاء الله هر کدام یک حاج قاسم باشیم.

گفتنی است در این نشست وزیر صمت و مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی کرمان نیز حضور داشتند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید