رئیس جمهور الجزایر به تماس‌های تلفنی مکرون جواب نداد!

کدخبر: ۴۵۳۷۰۸
اقتصادنیوز: یک نشریه فرانسوی فاش کرد که رئیس جمهور الجزایر به تماس تلفنی امانوئل مکرون، پاسخ نداده است.
رئیس جمهور الجزایر به تماس‌های تلفنی مکرون جواب نداد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فرانسوی «l'opinion» فاش کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته جاری تلاش داشته تا با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر تماسی تلفنی برقرار کند؛ اما تلاشهایش با شکست روبرو شده است.

 

بر اساس اعلام این روزنامه، امانول مکرون تلاش داشت تا با رئیس جمهور الجزایر تلفنی تماس برقرار کرده تا او را برای حضور در نشست پاریس که در تاریخ ۱۲ نوامبر در خصوص لیبی در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار می‌شود، قانع کند؛ اما رئیس جمهور الجزایر به تماس همتای فرانسوی اش پاسخ نداد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد پس از شکست مکرون در تماس با تبون، رئیس جمهور فرانسه به کانال‌های دیپلماتیک رسمی برای ارسال دعوتنامه‌ای رسمی برای الجزایر متوسل می‌شود.
طبق اعلام این نشریه فرانسوی، رئیس جمهور فرانسه تلاش داشت تا روابط خود را با رئیس جمهور الجزائر اصلاح کند. این در حالی است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه از اختلاف‌های پیش آمده و سوء تفاهم رخ داده با الجزائر ابراز تأسف کرده و اعلام کرده بود که به ملت الجزائر و تاریخ آن احترام می‌گذارد.

همچنین ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که عبدالمجید تبون برای حضور در نشست صلح در لیبی که روز جمعه برگزار می‌شود، دعوت شده است. مشاور رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: الجزائر بازیگری اصلی در منطقه است و مکرون دوست دارد تا عبدالمجید تبون در این نشستمشارکت داشته باشد.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او هرگز گام اول را برای کاهش تنش و بهبود روابط با فرانسه برنمی‌دارد.

تبون در مصاحبه خود با مجله آلمانی اشپیگل گفت: «من اصلا پشیمان نیستم. مکرون یک درگیری قدیمی را شروع کرده است. اگر یکی دیگر از سیاستمداران فرانسه همچین چیزی به مردم ما می‌گفت مهم نبود و هیچ کس توجه نمی‌کرد. اما وقتی یک رئیس جمهور می‌گوید که الجزایر وجود نداشته، این بسیار خطرناک است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید