در فرانسه رخ داد

تغییر بی سروصدای رنگ پرچم توسط رئیس‌جمهور!

کدخبر: ۴۵۴۸۰۲
اقتصادنیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه رنگ آبی پرچم فرانسه را تغییر داد.
تغییر بی سروصدای رنگ پرچم توسط رئیس‌جمهور!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،  روزنامه فرانسوی زبان لوپاریزین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سه رنگ پرچم فرانسه در حال حاضر از سرمه ای، سفید و قرمز تشکیل شده است. این تغییر برای نماد فرانسه کاملاً محتاطانه صورت گرفته است.

روزنامه فرانسوی زبان لوپوئن نیز نوشت: این تحول امسال چندان مورد توجه قرار نگرفت. همان اطلاعاتی که الیوت بلونده و پُل لاروتورو، نویسندگان کتاب "محرمانه‌های الیزه" در ماه سپتامبر منتشر کردند، روز گذشته (یکشنبه) شبکه رادیویی "اروپا یک" گزارش داد. پرچم سه رنگ فرانسه دیگر مانند گذشته نیست. به طور دقیق تر، نخستین نوار از نوار سه‌گانه آبی-سفید-قرمز پرچم فرانسه از این به بعد سرمه‌ای رنگ خواهد بود.

دو روزنامه نگار در مورد تغییر رنگ پرچم فرانسه این گونه توضیح دادند: امانوئل ماکرون در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ و به توصیه اَرنو جولانز، که در برگزاری مراسم و رویداد‌های الیزه، کار طراحی صحنه را بر عهده دارد، در مورد این تغییر رنگ تصمیم گیری کرد. باید به این نکته توجه داشت که همه پرچم‌های فرانسه تغییر رنگ پیدا نکرده اند. این رنگ سرمه‌ای به پرچم‌هایی مربوط می‌شود که بر فراز ساختمان‌های دولت نصب شده اند. از جمله این پرچم‌ها می‌توان به پرچم‌هایی اشاره کرد که بر فراز ساختمان شماره ۵۵ واقع در خیابان فوبورگ-سن-اونوره (کاخ الیزه)، مجمع ملی و وزارت کشور فرانسه نصب شده اند.

بنابر اعلام شبکه رادیویی "اروپا یک" هدف رئیس دولت از این اقدام، برقراری ارتباط دوباره با پرچم سال ۱۷۹۳ یعنی نماد انقلاب فرانسه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید