جزئیات گفت‌وگوی تلفنی مقام اروپایی و الهام‌ علی‌اف درباره تنش مرزی

کدخبر: ۴۵۵۰۴۴
اقتصادنیوز: در پی تشدید تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چارلز میشل رئیس شورای اروپا با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کرد.
جزئیات گفت‌وگوی تلفنی مقام اروپایی و الهام‌ علی‌اف درباره تنش مرزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز سه‌شنبه تلفنی با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد.

این گفت‌وگو در حالی صورت می‌گیرد که بعد از گزارش‌های اولیه امروز در خصوص تداوم درگیری در مرز شرقی ارمنستان با جمهوری آذربایجان و اتهام‌زنی‌های متقابل دو طرف، خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داد ۱۵ سرباز ارمنستانی در درگیری‌ها در مرز این کشور با آذربایجان کشته شده‌اند.

اینترفاکس همچنین گزارش داد وزارت دفاع ارمنستان امروز اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور توسط جمهوری آذربایجان اسیر شده‌اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند. سه روز پیش ایروان و باکو یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی  تنش‌های اخیر در مرز با ارمنستان را متوجه  سیاست‌های سران ارشد این کشور دانست.

«لیلا عبدالله‌وا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ  به اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت: «تمام مسئولیت تنش‌های کنونی مستقیماً بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است.

وی افزود، جمهوری  آذربایجان در واکنش به تحریکات اخیر ارمنستان اقدامات مناسبی را انجام می‌دهد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید