ورود پوتین به تنش مرزی ارمنستان و آذربایجان

کدخبر: ۴۵۵۰۵۸
رییس‌جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان درخصوص اوضاع پس از حوادث اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند.
ورود پوتین به تنش مرزی ارمنستان و آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سایت مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان عصر روز سه شنبه طی گفت‌وگوی تلفنی که به ابتکار طرف ارمنستان انجام شد، وضعیت پس از حوادث متعدد در مرز ارمنستان و آذربایجان را بررسی کردند.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد، شویگو وزیر دفاع روسیه نیز عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی از «استپان پاپیکیان» و «ذاکر حسنوف» همتایان خود در کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خواست تا از تشدید تشدید در مرز خودداری کنند.
در این پیام آمده است: «وزیران دفاع سه کشور در مورد تشدید وضعیت در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی کوه کیلیسالی گفت و گو کردند. شویگو از هر دو طرف خواست تا اقدام هایی را که باعث تشدید اوضاع می شود، متوقف کنند.
روز سه شنبه در مناطق مرزی منطقه سیونیک بین یگان های ارمنستان و جمهوری آذربایجان درگیری رخ داد.
 به گزارش ایرنا،  هر دو طرف یکدیگر را متهم به آغاز این تنش و درگیری در مرز می کنند. گفته می شود یکی از دلایل عمده این شرایط پیش آمده، اختلاف نظر طرفین در خصوص تحدید حدود و  تعیین مرزها در برخی نقاط مرزی دو کشور است .
  پس از جنگ ۴۴ روزه سال گذشته و امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره پایان این جنگ، موضوع تحدید حدود و تعیین مرزها بعنوان یکی از مسایل عمده میان ارمنستان و جمهوری آذرربایجان در دستور کار قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید