صبور باش و حرص نخور برادر!

توصیه‌ای مهم به اصغر فرهادی

کدخبر: ۴۵۵۳۰۳
اصغر فرهادی کارگردان شهیر و توانمند سینمای ایران این روزها گرفتار بلیه‌ای شده است که برخی به آن "حاشیه" می‌گویند.
توصیه‌ای مهم به اصغر فرهادی

من به عنوان نیمچه علاقمندِ سینما، عموم آثار فرهادی را دیده‌ام و به نظرم او هم کارگردانی اهل فکر و دلسوزی برای کشورش هست و هم از زاویه‌ای ظریف و زیبا به جنبه‌های تراژیک و بغرنج زندگی آدم‌های معمولی می‌نگرد.

به علت همین نگاه ظریف، فرهادی مورد استقبال مجامع هنری بین‌المللی قرار گرفته و در بین ایرانیان هم بسیار محبوب شده است. این واقعیت طبعاً افزون بر آنکه حسادت‌هایی را برمی‌انگیزد، دو سرِ قطب‌بندی سیاسی در ایران را هم به طمعِ بهره‌برداری از او برای مطامع خود می‌اندازد.

فرهادی باید متوجه باشد که اولاً دو سرِ این قطب بندی کاذب، همۀ مردم ایران یا بخش بزرگی از آنها نیستند که لازم باشد او از سر و صدای‌شان بهراسد و خود را به واکنش اندازد. و ثانیاً این دو سر، هر دو تمامیت‌خواهند و به کوچکترین استقلال رأیی رضایت نمی‌دهند و مریدِ مطلقاً تسلیم می‌طلبند؛ همانطور که در کتاب آمده است:

"وَلَن تَرضىٰ عَنکَ....حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم" (از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه کاملاً تسلیم‌شان شوی)

پس ای برادر! اگر از من می‌شنوی هر دوی اینها را به حال خود رها کن و به کار اصلی‌ات برس. تولید اثرِ فاخر و تأثیرگذار است که پایدار و ماناست و جامعه هم قدردان آن است. غوغاها مثل کف روی آب است. دیری نمی‌پاید که فرو می‌نشیند و تمام می‌شود. حرص آن را نخور و صبور باش و کارگردانی کن.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید